JoJo2613: Riktigt tuff, Djurgården har varvat upp rejält och tillhör nu ett av dom absolut starkaste lagen i As trots många skador. Dock hoppas jag vi kan överträffa oss själv ikväll och vinna, om vi ska ha någon som helst chans i slutspelet så måste laget börja höja sig mot formtoppen
Gavelo: Tycker inte att de varit lysande, även om de blivit väldigt mycket bättre. Tycker inte att de var jättebra mot AIK eller Löven direkt, men visst. De har defintivt spelat klart bättre på senare tid.
Vi måste ta betalt för alla chanser. Det hjälper inte att vinna skotten klart varenda match om man inte har folk på mål eller är riktigt fokuserad på att göra mål. Det är alldeles för många alibiskott där skytten inte ens tror att den ska gå in.
{5647}: Jag tror inte Djurgården har hittat toppen än och det finns kvalitet och sparkapital på skadelistan, känns som att deras rutin kan bära dom långt i ett slutspel. Skulle inte alls bli förvånad om dom står där i final i April.
Men som du säger så måste Modo börja ta bättre betalt, att snurra runt runt i sarghörnen och sen få till alibiskott i plexit duger inte, fler spelare måste göra det obekväma arbetet att gå in på kassen och ta kampen.
Gavelo: Så länge de har Linbom i målet så har de alltid chansen att vinna. Seriens klart bästa målvakt om man bortser från när han var sliten efter JVM.
Saleva: Sa i en intervju att det är som att nån kör in en skruvmejsel i ljumsken. Tror han är körd. Alm likaså, som är viktig. Djurgården börjar dock få ihop det som lag.
Saleva: Är vi så skadedrabbade att vahlberg eventuellt ska centra? Synd att vi inte möter Västervik igen, är väl det enda lag vi tagit trepoängare emot senaste 20 omgångarna.
Kan tipsa om att det finns en länk uppe nu på C Mores Hemsida där man kan Streama hyllningen av Nicklas Sundström ikväll klockan 20:15. Då mest troligt Gnaget-Björklöven inte har spelat klart innan dess.
{7639}: Bättre att vi är kvällsmatch än börjar 18:00 iallafall, är ju mer fokus då på vår match + att folk inkl. undertecknad hinner käka efter jobbet.
Confusius: Japp. Inte tittat så noga på IF icing. Vi får se till att vara täta bakåt för det är inte mycket de skapar, men de gör ju mål på varannat skott
Löven är väl där vi var i höstas, de vinner matcher utan att imponera.
Löven var bra i 5min och det räckte för att få ledning med 2-0.
AIK har ju annars varit laget med mest zontid och skott mot mål. AIK har gjort det bra och hade lätt kunnat haft 1-2 mål.
AIK lyckas störa Löven med fysik och hård press och vinner tillbaka många puckar högt, men de har gett bort 2 mål och då är det svårt att vinna matcher.
henkeiskogen: Dom är ju sjukt effektiva, och det skrämmer!
Ikväll har dom gjort 4 mål på 10 skott efter 2 perioder, utan att imponera!
Det är ju just det som är grejen med Löven, och vad som gör att man vill undvika dom i ett slutspel. Det ser ofta ut såhär, dom behöver ytterst få skott för att göra mål. Det spelar som ingen roll om dom är totalt utspelade eller är sopkassa, dom gör mål på ingenting.
puffe: De hade Endre som stod för Löven ifjol. En gigantisk besvikelse för AIK, för han varit rätt bra i Löven. Det är väl kanske deras största problem. Niklas Lundström har varit bättre, även om han varit för ojämn.
modoitmagnus: Dick hoppas kunna spela sista 2 av grundserien. Vela skulle kunna spela nu om det var slutspel 7:e matchen men man vill inte riskera något så det finns heller inget datum på honom. Gissar att det är en daglig dialog mellan Håkansson, Hinken och Vela som avgör.
Dick kan vara tillbaka i slutet av serien absolut senast till kvartsfinalen. Lät liknande med Vela att han är borta till slutet av serien men senast tillbaka i kvart.
Hade det varit avgörande matcher i ett slutspel nu hade bägge spelat som jag fattade det.
Gavelo: kan stolt säga att jag träffade susse när jag var på semester i vietnam. Jag var lite yngre då, men fick iallafall då höra att min mor var barndomsvän med honom när dom stod och pratade :)
Det tråkiga är att jag vill minnas att MoDo brukar ta för vana att förlora matcher när man hissar förtjänstfana. Hoppar dock att serieledningen är intakt efter tre perioder.