Padrone78: På sin höjd en tvåa för charging då han hade rätt bra fart och det är en rejäl smäll, men som du är inne på är det en helt korrekt höfttackling. Hur kan de videogranska och ändå göra så fel.
Padrone78: Haha, alltså ja kortslutning hos domarna. "Äuuuh vafan det var ingen kneeing, men det där är ju en höfttackling äääääääh, fan vi behåller beslutet, jag vet inte vad vi ska ändra det till."
{5647}: Är det bara böter på filmningar? Nä andra 5:an är minst sagt svår att förstå. I realtid kan jag förstå den, men dom fick ju faktiskt titta på repriser.
Trots allt. Vi ligger bara under med två mål och jag tycker att DIF hade svårt att freda sig den här perioden.
Å andra sidan så verkar vi ju vilja överträffa varandra på att skaffa oss så usla mållägen som vi kan. Det verkar som att vi letar någon (Som inte finns) som skall göra mål. Det måste vara jobbigt i sinnet att komma med bra fart göra en kille och ändå verka tro att " fan! jag måste dribbla två till, innan jag kommer till avslutsstånd." Då är det bra att det finns någon som Svenningsson som inte verkar begränsad av tvångsmässigt försöka göra de omöjlig dragningarna, utan i stället skjuta. -- Vem fan vet när man får skjuta nästa gång?
Sedan kommer disciplinnämnden skydda domarna och ge 2-3 matcher.
På tal om Brickley tycker jag han varit bra idag. Antingen höjer han sig mot bättre lag eller så är det tryggheten med Ingman som gör att han ser bättre ut.
Mer fysisknoch noggran i det han gör. Vågar hålla i pucken och snabbt leverera den upp till forwards.
NuMo: Ja vi har ju nån störning i att inte kunna klippa till direkt. Pettersson fick en slumppuck i slottet, istället för att smälla till den på vinst och förlust så ska han stillastående försöka dra DIF backen...
Till de som hyllade löven. Lyssna på stråhles intervju.
Sa "detta håller inte i ett slutspel", "Vi har en målvakt som står på huvudet", "AIK förtjänade att vinna", "det var inte såhär vi ville spela", "Det enda som var bra var blockade skott", "Vi vann på individuell skicklighet i vissa situationer"
Werner: Jösses. Aagaard bromsar och försöker undvika kontakt med målvakten och blir inknuffad av DIF och får sen 3 spelare på sig. Ut med en djurgårdare för fan när de själva knuffar in honom och sen ger sig på och boxar Aagaard.
Lyckner förklarade problemet exakt Vi spelar tvådimensionellt. Två går på mål, båda markerade. Aagaard försöker att nå fram till i alla fall en av dem, ingen av dem kan göra ett anständigt avslut.
De som går på mål måste samarbeta och inse att en skall ordna djup. Bromsa in skapa ett alternativ. Alla kan inte rusa på en chanspuck mot målvakten.
Hur kan de videogranska och ändå göra så fel.