1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505647 inlägg · 4102 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24

« · 2480092 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Greg P: Den där situationen hade aldrig hänt om han har stått upp mot tacklingen som en man och inte försökt svänga undan.
Kommentera

Rödluvan: Blev ganska klart etta i sin kvalgrupp.

11-0 mot Löven
5-1 mot Sundsvall
8-0 mot Brunflo
2-1 mot Luleå

Gästrin toppar poängligan med 2+8. Ska bli riktigt spännande att se hur långt det här laget kan gå. Är på tok för bra jämfört med de andra norrlagen iaf.

Hoppas att Svedjeholmen kan knipa en plats i andra kvalgruppen. Gick väl jättebra för dem förra året?
Kommentera

Greenwolper:

Visst hade han ett ganska hårt slag över handen på Niederbach precis innan spearingen på aagaard?
Kommentera

Rytter: Såg ut som den tog just i vecket ovanför handsken.
Kommentera

KB: Jo det gjorde det, men då spelade också Gästrin, Hallin och Alfons Öberg där som nu spelar för MoDo. Så det lär inte alls gå lika bra i år.
Kommentera

Rödluvan: Nä förväntar mig inte alls att det går ens i närheten lika bra. Men vinner Svedjeholmen mot Tikarna med nog många mål imorgon så knäpper de dem på den sista platsen i gruppen. Det skulle vara kul!
Kommentera

KB: Går inte jättebra för något av Timrås ungdomslag. De spelar i SHL men verkar inte bara en jättepopulär destination för juniorer utanför distriktet, undra varför…
Kommentera

Rödluvan: Västervik slår Karlskoga igen och Modo är nu som sämst 5a då BIK inte kan nå oss längre.
Hoppas de är cementerade på 6e plats inför sista omg. så de inte har något att spela för.
Kommentera

Keriksson: Faan, vad bra vi är!
Kommentera

Icing-Ove: Allt ska alltid gå åt motsatt riktning varje gång vi är dåliga. Nu hyllar Örebrosupportrarna plötsligt Marenis. Kom hem allt är förlåtet
Kommentera

Rödluvan: Agent Wennerholm är dock aktiverad. Perfekt timing.
Kommentera

KB: Var hittar man resultaten? Jo, minns också att Svedjeholmen gick långt, men tror dom använde en överårig med namn A Hedberg :)
Kommentera

Majbrasan:
Vad ska man gissa att OP får för straff? Jag tror det blir resten av grundserien, 4 matcher.
Kommentera

Rödluvan: Bytt är bytt! Halloran vräker ju in poäng för stunden, snittar 2 per match
Kommentera

Saleva: Jag gissade på 5 matcher direkt, men resten av grundserien känns troligast.
Kommentera

Tarasov:
Tror man kommer kunna swisha till Ingmans böter? En hedersak att vi fans går in och betalar dem
Kommentera

Tarasov: Lika lite som jag gillar alla Rahimis hundratals filmning så kommer jag stödja Ingman. Han får stå för sitt.
Kommentera

Nucky: Ja, blir man ny användare samma kväll, bara för att provocera, bör man inte få plats i rummet. Vore bra om Hockeysnack kunde låta ny användare sitta i frysboxen 1-2 dagar innan man får skriva, så kanske man slipper dyngspridare som BigBagenda
Kommentera

Keriksson: Finns dock en stor risk att vi måste ta fullpoängare in i kaklet för att inte tappa fösrstaplatsen, eller till och med andra.
Hoppas Hästen kan ge oss lite hjälp på traven idag, det vore fint...
Kommentera

Visst betalar vi inte böterna för Ingman? Skulle skämmas ögonen ur mig om vi betalade helt korrekta böter för FILMNING. Är vi supportrar som främjar fotbollsfasoner nu? Det går emot allt MoDo hockey är för mig.
Kommentera

Wessner: Nej det tycker jag inte vi supportrar ska göra, bara i de fall någon blivit uppenbart felbehandlad av disciplinnämnden som Karlin mot Karlskoga.
Kommentera

Wessner:
Alltså jag kommer swisha honom. Inte så mkt för att jag gillar filmningar, även om jag inte ogillar det lika mkt som alla andra men tycker inte det är värre än att skräpsnacka eller köra handsken upp i ansiktet. Men vill också stödja Ingman 5 papp netto för en allsvensk spelare är mkt. Ingman är en riktigt ledare.

Blir besviken på BB om han inte hakar på.
Kommentera

puffe: jag gjorde typ det, efter vår förlust mot almtuna va de va? När hela modoforumet började totalsåga allt och alla i laget och organisationen. Det va mycket hårda ord och frustration som riskerar att spä på osäkerhet hos spelarna när dom får se. Då kände jag tvärt om att nu får jag fan gå med och skriva lite att ni får tänka på vad ni skriver. Kunde blivit en dålig start på forumet för mig.:) Ni skriver oftast bra i övrigt. Hej modoiter
Kommentera

Wessner: Tror inte det finns något initiativ till det.

Vi har väl bara samlat in till en ytterst tveksam avstängning på Big Sam (enligt bägge lagen) och den senaste boten på Karlin.
Kommentera

Keriksson:
Nej, för mig är det helt uteslutet. Vad skulle det säga om oss modosupportrar, att vi tycker det är ok med filmningar?
Kommentera

Vet inte om det har varit uppe på tal , sjukt stor respekt till DIF klacken som verkligen stod tyst under hela Susse hyllningen 👏👏👏👏

Visst var det Leksand fansen som fick kritik om just den biten under King Henkes hyllning 🤔
Kommentera

Smurfen:
Tycka vad man vill om stockholmare men de kan oftast föra sig i möblerade rum, till skillnad mot vissa andra..
Kommentera

Tarasov: Kan ju bara prata för mig själv, men detta med filmningar och förstärkningar måste dom på nått sätt komma till bukt med. En riktig tuffing spelar hockey och tar mycket stryk har det sagts under årens lopp. Man undrar vad som hänt med många av dom, vissa kastar huvudet, slänger sig på isen, ligger kvar och grinar, gapar och gnäller på domarna: titta vad han gjorde med mig, han slog mig :(

Oerhört otrevlig utveckling, vi måste på nått vis få stopp på detta, som jag sagt förut: Kanske hårdare straff eller att klubben tar tag i saker och ting.

Jag förordar alltid rent och hårt spel.
Kommentera

UbbeNils: Handlar ju om att man försöker fuska till sig fördelar.
Ege trogen precis samma sak som att man slashar eller hakar någon när domaren inte ser för att få en fördel.

"Fusk" har ju alltid förekommit på ett eller annat sätt.
Kommentera

Monno: Vi alla ser saker på olika sätt.
Kommentera

UbbeNils:
Ja men är det respekt och trycka up näven i ansiktet på folk, eller åka runt och trashtalka?
Kommentera

Smurfen:
Gillar DIF-fansen
Kommentera

Tarasov: Japp, känslor och backar inte för nånting. Min syn på det.
Kommentera

0-2 till oss mot Malmö efter en kvart spelad av första. Kul att det äntligen verkar ta sig..
Kommentera

Rödluvan: Trots att Helmer inte är med på bortaturnén..
Kommentera

UbbeNils: Håller med dig om rent och hårt spel, vill inte heller se filmningar i hockeyn. Ingmans är riktigt dåligt och vem minns inte den döde svanen Lodin som var nästan i klass med Ronaldo när han spelade hos er.
Kommentera

Gäsp: Hur många har fällts för filmning mellan Lodins incident och Ingmans i förrgår? Hur många som helst. Det har normaliserats och det är tråkigt för sporten. Sen är det orättvist att kalla Lodin för Ronaldo, det finns ju vissa som fällts för filmning flera gånger.
Kommentera

Olle: Du behöver inte ta illa vid dig angående Lodin, han var en filmare av klass, precis som Rahimi, Ingman mfl.
Kommentera

Gäsp: alla lag har minst en. Det är poängen. Det är en epidemi i svensk hockey.
Kommentera

3-2 Hästen!
Kommentera

Olle: Tack Styf. 3-2 hästen nu.
Kommentera

17 sekunder kvar...
Kommentera

Smurfen: Timråfansen var väl inte så respektfulla när Sture höll sitt rekordkorta tal heller
Kommentera

puffe: schhh snart kommer dom och grinar om våra hån mot Dallis.
Kommentera

Gäsp: Vad säger ni om målvaktssituationen? Tex är uppenbarligen en bra bit från toppform. Har vi råd att låta honom spela 2 av de 4 kommande eller ska man låta honom träna mer med laget och ge majoriteten till Guden?(som inte heller varit så bra som man hade velat)
Kommentera

Nucky: märkligaste med målvakt situationen är ju att vi inte har någon shl målis som reserv. Varför la vi inte pengar på det? Hade vi haft det hade jag kört Tex så mycket som möjligt då han har en större uppsida när han väl kommer igång. Nu för att minimera skaderisk lär de stå hälften av grundserien var.
Kommentera

Jan-Erik : Tex har en bit kvar helt klart, men Guden är tvåa i GAA. Tror aldrig vi haft en målvakt så högt upp i den statistiken i allsvenskan. Tycker att klagomålen på honom är klart överdrivna.

Låt de stå två matcher var. Sedan kanske vi kan ha ett fokuserat försvarsspel så höjs även räddningsprocenten...
Kommentera

J F K: Tex behöver matchträning, han har varit borta runt 10 månader så viktigt med matchsituationer, men i lagom takt så varannan match nu fram till slutspelet låter,vettigt. Antar Nygren får vara tredjemålvakt men håller med om att en reserv från Shl varit att föredra.
Kommentera

« · 2480092 · »