"Sebastian Ohlsson, Daniel Mannberg och Daniel Brickley på is under MoDos sista träning inför finalen. Brickley spelar i en av PP-formationerna och rör sig obehindrat."
Randy Marsh: Jag hörde hockeypulspodden och man pratar MVP-kandidat i finallagen. Man hinner med Woods, Dickinson, Aagaard, Ögren, Brodin och såklart Krüger av forwards. Man nämner också att Ögren gjort näst flest mål och ligger tvåa i poängligan också.
Hur kan två personer som följer hockeyn missa Halloran? Samma poängfördelning som Ögren och alla möjligheter att ösa in poäng i finalen? Jämfört med Woods och Aagaard har han dessutom varit mycket mer involverad. Märkligt.
Usch vad taggad jag är inför imorgon! Fullt lag var på is idag förutom Sveningsson. Sång och något spännande tifo värkar förberedas på arenan. Sjuk focus på grabbarna på isen enligt Mattias. Kommer bli legendariskt imorgon.
{5647}: jag tycker ofta dom verkar dåligt pålästa, eller att dom inte sett nån match med lagen på 10 omgångar. Verkar som dom sitter i sin skrubb och petar ihop något, ropar över axeln till sin kollega på trav-redaktionen, "ööh va va de för bra spelare i modo nu igen?" "Jo woods va ju bra innan jul, skriv han...."
Frontschwein: ”Sen har vi det mentala, Modos sportchef redan ute och gnäller i media över att vi inte behöver stoppa en 17-åring i mål istället för Myhrenberg.” Så skrev en användare på difs forum. Snacka om att läsa det man vill läsa
JoJo2613: har väldigt svårt att förstå hur samma domare får döma semi och final. Det naturliga vore väl att ta in SHL-domare när det spelas om en SHL plats
Chrisse Haglund: Jag skulle vilja se flera generationer i lyan försöka rappa ikapp med 50 cent, av någon outgrundlig anledning tror jag inte att det skulle funka ;)
bisterfinnen: Ja bra den också, bra tryck, en klassiker, och knyter ju även an till vår historia runt skogsindustrin! Grym låt att köra under en intro med film från klubbens historia rullandes på Jumbotronen!
Med Lumberjacken väntandes uppå stubben med yxan i högsta hugg, bring it back!!
Paninaro: Adam Johansson tippar 4-3 till oss. Det var Almtuna-fotografen som tippade 4-1. Namnen står under själva tippningen.
Något som genast blir tydligt är att det är svårt att ta många analyser seriöst när det ofta vävs ihop med något i stil med att det behövs ett SHL-lag i Stockholm…
Nu har almighty Gäspen spått i groggen. Vi vinner imorgon med 6-3 och vi kommer att ha 6-1 ledning som mest sen släpper vi in 2 strömål med ett leende på läpparna. Tyvärr smälte isen och groggen vart för vattnig men jag hann urskilja ett rött hav på ett litet torg. Nu vad det innebär!?
KB: Förlåt men är Dusan Umicevic gårdare eller vad var det för jävla förklaring han hade? Man blir fan inte på gott humör av att läsa tipsen iallafall, skönt att det avgörs på isen.
Bössa 68: Haha där har du rätt i det mesta Bössa, men du förstår nog vad jag menade. Smaken Bössa smaken. Skål och min spådom i groggen slår aldrig fel eller jo på marenis slog den fel tyvärr.
{10015}: "Modos bästa spelare är också Djurgardare i grunden. David Bernhardt. Som dessutom har ett säkrat kontrakt i SHL nästa säsong oavsett hur det går. Jag vill inte vara tråkig men det här vinner Djurgården med 4-1 i matcher. Enda som talar för Modo är Mattias Karlin." - Dusan
Mer amatörmässig analys går det väl inte att ge. Uppenbart att han inte kan hockey!