Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
En sak som jag förträngt fram till nu pga MoDos fina spel var introt...
Vad F-N var det för ljusorglar man använde sig av. Det såg ut som nåt man kunde köpa från Hobbex nån gång under, det ljuva, 80-talet.
Initialt trodde jag det var nån slags cool lasershow men ACK vad jag bedrog mig då det mer påminde lite om scener från "Närkontakt av 3:e graden".
Var kommer all galla ifrån. Kan ni inte bara vara glada för vår skull?
Det här får man väl inte säga, men jag tycker att det är lite krydda med grinigheter mellan lagen så här tidigt på säsongen.
(Hört i pressrummet efter matchen.)
Blandningen av segerrus och whiskyrus verkar iofs dämpa min ilska över Piss-Nisse Ekmans fula tilltag mot Kristian Forsberg, men ändå kan jag inte låta bli att härskna till. Ekman är ju känd för att bete sig allmänt idiotiskt på en ishockeyplan, men samtidigt upphör han inte att förvåna med sina pååkningar.
Att fyra blindstyren inte lyckades uppfatta situationen är ju jävligt märkligt. Och att Mikael Lundström och disciplinnämnden skulle agera är ju knappast troligt, med tanke på att det är Djurgården. Vi får väl helt enkelt låta OKT göra deras jobb i nästa möte med Hardys hårda gossar.
Challe och Andreas verkar jobba hårt med sitt MoDo..
Det är förresten svårt att hålla tungan rätt i mun på familjeläktaren när man är van vid helt andra tongångar på ståplats(!)
Redigerad kommentar
Åååhhh vad det gnistrar o blänker!
Men man får vara nöjd med underhållningen, en riktigt bra match och bra speed i spelet och till och med i sorgebarnet powerplay, laget såg ut som ett helt nytt lag. Man tappade väl spelet i sista perioden men i de första jagade man livet ur djurgårdarna så det stod härliga till, mer sånt får jag hoppas på!
Vi kunde iallafall inte ha fått en bättre start på säsongen.
Redigerad kommentar
Ett mysterium hur första målet kunde godkännas. Först två händer i ryggen på Skröder, sedan en spelare i målgården.
Håller ändå med Svarten i mångt och mycket. Visst kändes det som att de hade bra kontroll på det hela!
Jag får nästan lust att shoppa i shoppen av gillande, synd dock att den inte är uppdaterad sedan i våras.
Husumsk rikssvenska :-) Inget för utbölingar, haha.
Tråkigt att den här hetsen att vi ska ha fyrdomarsystem renderar i att vi har inkompetenta domare som släpper tacklingar mot huvud och i rygg. Och då pratar jag inte om bara dagens match.
Fan vad modo fegar och drar sig tillbaka, funkar aldrig särskilt bra
Danielsson blev utvisad för att Påsen gruffades. Dubbel dubbelutvisning. Fortsatt 5 mot 4
Ägnar lill-riddarn sig åt någon slags watersport under pauserna? Tröjan är ju helt gul?
No worries. Vet du att du beter dig som en hyena. Otyckt beteende.
Hade Zacke eller Svedberg stått hade det varit 3-3 nu
Känns inte helt tryggt med Smeagol som regent...
Vi kan ju konstatera att något är positivt i alla fall. Jag har fortfarande vissa mentala låsningar och det känns som att nyckeln till dessa låsningar finns långt bortom Isengard fortfarande.... Men Frodo har ju lämnat Fylke, så man ska aldrig säga aldrig...
Man ska inte dra några slutsatser såhär tidigt, men visst är det intressant hur uppspel, försvarsspel och powerplay kan se så pass bra ut efter två matcher, när det inte har fungerat på flera år. Kanske Challe var precis vad som behövdes trots allt.
Otroligt att vi kan spela avkopplat och ändå hålla 3-0...
Hunters Glen Single Malt (Lidl-whisky) börjar sätta sina spår :-) Sorry
Då vet du att tärkkelys i och med groningsprocessen med hjälp av amylaasi omvandlas till något som kan reagera med jäst och bilda alkoholi?
TARK(K)Ista
Redigerad kommentar
Lite finn-quiz: Tarkki-Karkki
Det var inte typ såhär då?