Tarasov: Olle har ju fått ta ett gäng "svåra" matcher så känns troligt att han står. Tuff match, tror det är full gas som gäller direkt. Får FBK lite tryck på oss kommer det bli tungt. Ser helt inte att dom leder inför någon period.
För ineffektivt senaste 5 - 6 matcherna. Men ändå en seger mot tabelltvåan Örebro mitt i det. Pga det finns en liten strimma av hopp, att det skulle kunna gå vägen mot just ett svårspelat lag.
Någonstans är det upp till den tänkta spetsen att hitta varandra ännu lite bättre, någon tiondel snabbare osv. Vi ska inte behöva förlita oss på leverans från kedja 2 - 4.
Tarasov: Jag säger som jag har sagt förut: 1 Poäng så är jag nöjd. 2 poäng så blir jag väldigt glad. 3 poäng som så kommer jag spela Ulf Lundell Lycklig Lycklig och leva i ruset till nästa match.
Tarasov: definitivt så att effektiviteten från de första matcherna när 300 kg var otroliga och vi mötte ett darrigt hv och myrenberg som måste drömma mardrömmar om modo vid det här laget har lagt sig, förhoppningen är väl nu att modo har underpresterat senaste matcherna och att vi kan lägga oss nånstans i mittemellan
{9315}: svarar på mig själv men det roliga är att om modo ligger runt 10-12% en match så vinner man, verkar det som. så skjut normalt så blir det tre poäng :)
SPOODI: förväntar mig en tuff match där fbk förmodligen tar 3 pinnar.. Det jag vill se ikväll är att Oregan inte glider på sina rör så förbannat mycket och tar skär istället.
{5647}: Haha, man kan tycka olika. Jag tycker Patrik är superhärlig och Almen en riktigt fin förstärkning till expertsidan. Han känns verkligen kunnig.
{10015}: Personligen tycker jag Almen är den svagaste värvningen på länge, dåligt hockeykunnande och känns bara som han är där som en medhållare och ja-sägare, malande monoton röst och av någon anledning ganska ordentligt stor på sig. Patrik kan man stå ut med men inte mer än så. Tar Adam j över båda alla dagar i veckan. Men som sagt, tur vi tycker olika, hade varit tråkigt annars.
{10015}: Inte för att traggla men Montén har jobbat med hockey som tränare under flera år, Garpenlöv och Stråhle med. Jag motiverar åtminstone min åsikt, vad är det som gör att du har svårt för Adam? :)
KyleTopKing: Tycker inte han kommenterar bra alls, helt enkelt. Och hade Montén, Stråhle och Garpenlöv varit experter hade det varit en helt annan femma. Även fast det stundtals gått risigt för laget har de en helt annan insyn.
Dags för islossning på 1 kedjan?
Får Niederbach fortsätta i 1pp ?
I övrigt så har FBK några sevärda
Tomasek och Nygård, men de får gärna vara anonyma idag.