{10322}: långsam, uselt första pass och direkt svag i defensiven, dessutom kan han inte tackla utan är endast bra i närkampsspelet runt sargerna där han ofta är större och tyngre och kan hålla sin gubbe på utsidan, men så fort ”bollen är i rullning” så är han vilsen. För mig är han för dålig för att satsas på till nästa säsong som han spelar nu skall tilläggas.
Bad_Brett: tråkigt att matchen är död efter första perioden. modo gör givetvis inte två mål till av anledningar vi pratat om för mycket och även om det skulle ske ett julmirakel så nollar vi inte färjestad om dom inte åker och tänker på julbordet istället
nya tag mot leksand, där är det revansch att utkräva
{7426}: På highlighten för 1-1 åker han för fullt, det man inte ser är att det är inte förän Tomasek tagit emot puckennoch trampar på som Rundblad börjar sätta fart på benen också, och då var han redan körd. Sen kan jag hålla med kritiken kring OEE, där måste han få ut klubban. Pucken är helt lös och öppen. Men det är väl därför han är vår 2a målas, han har detaljer att slipa på. Alla kan inte vara Ullmark med klubban. :-)
Gavelo: Tycker vi är bättre i 5 - 6 minuter. Problemet är att man vet att när pendeln svänger så kan vi INTE kosta på oss nöjdhet över att ha matchat FBK i början. Det är då deras effektivitet blir dödlig, när de bjuds på ett 70-procentigt motstånd istället för den intensitet som ett ställningskrig innebär.
SPOODI: nei det menar jag inte, men 3 mål på kort tid kan ju få hela skutan att gunga. så varför inte bara slänga in lehtinen, vi kan kan behöva den tryggheten visst vi ska vända.
{5647}: Den stora skillnaden mellan lagen hittills är att FBK spelar som starka karlar och vinner sina individuella dueller, Modo ser förlåtande ut, snälla och lite julmysiga!
Det är 3 rejäla bjudningar som resulterar i mål. Tycker inte vi gjort någon dålig period egentligen. Små marginaler ibland studsar det med ibland emot.
Zource: Själv hade jag glömt vilket makalöst gnälligt forum detta är. Hade jag innan matchen fått veta att spelbilden skulle vara så pass jämn ändå mot seriens kanske bästa hemmalag skulle jag tagit det. De har i princip gjort mål på alla chanser de haft. Visst de är bättre, men spelmässigt är det inte 3-1.
ForzaMoDo1921: Tycker vår kapten får ta på sig detta. Förstår att laget tappar lite motivation då kaptenen gör så otroligt svagt agerande som han gör vid 1-1...