Tänk att vara Göteborgare och gå på denna match. Ladda upp inför att se sitt lag befästa serieledningen, mot den absoluta botten. För att sedan komma därifrån utan mål och utan poäng! 😂
Tarasov: Bara ringa Bauer å be dom skicka ett parti målskyttshjälmar så det räcker åt hela laget, så blir vi livsfarliga 😃. Skämt åsido vilken match vi gör, äntligen spelar vi hockey i 60min. Olle var isens konung idag.
Bössa 68: ja det här skulle vart en kväll man var på plats. Förrutom vinsten så Rouhamma gör självmål och Rönnberg är sur. Hade vart något att minnas tror jag
Bössa 68: Jag tycker det var en grym insats med tanke på hur det sett ut. Viktigast var att vi kunde spela på ledning med uddamålet och att vi gick hålla nollan.
Jag tittade extra på agerandet när vi förlorade en närkamp i 3:e. Tidigare matcher stod vi stilla eller åkte för byte…. Nu jobbade ikapp och vann tillbaka pucken eller lyckades låsa den.
Jag tror att det var matchavgörande att Ranta körde på efter blivit stenhårt tacklad i bröstet, det skickade rätt signaler till övriga.
Modos vändning denna säsong kom idag. Men i en specifik händelse. Tyler Bensons första is touch med skridskon på isen genererade en 2 minutare för 6 man på isen. Han satt där glatt och modo tog tre fantastiska poäng och dessutom spelade ett mycket fint spel. Både defensivt och offensivt. Kanske den bästa prestationen på säsongen.
Nucky: 4 poäng av 6 möjliga efter uppehållet. Borde vart 6 poäng in. Mot Färjestad och Frölunda. Laget är inte hopplöst men arbetsinsatsen måste vara där varje dag. Det är det vi har saknat. Jag tror det kommer bli bättre men det kommer bli en lång kamp för att undvika kvalspel
Confusius: Och jag behövde inte svära en enda gång idag. Välbehövlig break, ska nog skippa på torsdag med och komma tillbaka med ny energi, kanske en lite mer positiv sådan. ;)
Vikingmodo : Tog med min son till Kålleseum på hans första hockeymatch någonsin idag. Innan hejade han lite på Frölunda (hans mamma är Frölundait och för att jag bryr mig mest om hockey i familjen) Precis när hi satte oss i Scandinavium så sa han: "Jag kommer hålla på det laget som gör det första målet". Svårare än så är det inte..
blir väldigt intressant på torsdag att se hur reaktionen blir.