Saltmasen: Jag är enögd och partisk, och förstår att man dömer efter en bok. Men den där peten han fick är alltså värd 4 min, och yxhugg man ser ibland blir 2 min slashing. Jaha.
Paninaro: Otroligt bra tryck i arenan trots att det är synd att hela kortsidan bakom Lassi är tom.
Men det spelet som vi visar upp i förstaperioden kommer ej räcka till att stanna kvar. Fruktansvärt jämnt. Man kommer säkert sitta här i en overtime match 7
Framnäs: ja de har hoppat in med armbåge före, interferenca tusen ggr,crosscheckingar och då tar de på den där förstärkningen/filmningen. Och såklart hittar Öhlund en 2+2. Han har ett agg mot Modo. Max en två. Är ju fan filmning deluxe
modomille: Snarare HV som ser avslappnade ut. Vi ser nervösa och frustrerade ut. Och det blir inte bättre när dansken sätter laget i skiten som så många gånger förr
Framnäs: Jag hoppas Modo vinner kvalet, men Mikkel får fan tacka gud att det ”bara” blev 2+2. Snacka om övertänt idiotryck. Han gör nog gott att be laget om ursäkt i pausen
vonDöbeln: Fast brukar det inte krävas att spearing ska vara hårdare och träffa sämre för att det ska vara matchstraff. Ett pet på låret är inte ens matchstraff i innebandy.
S-vikaren: Känns som att man har fortsatt taktpinnen då man har 2 minuter pp att njuta av nu i början av perioden. Modo kommer inte ut som att de är i kval, man spelar som att man förtjänar att vara här.
{10015}: MoDo ser ut som ett lag som gör säsongspremiär. Pucktapp, misstag, noll kemi och stillastående. Medans HV ser ut som ett lag i sluttampen av en säsong och åker åttor runt oss.