SPOODI: Precis det jag skrev, vi har inte spelarmaterial för att undvika kval, ellr vinna över det lag vi möter där. Vi är klasser sämre än HV, LHC och Malmö. Vi kan vinna nån enstaka match här och där men inte mer.
Efter halva serien spelad och vi är lika dåliga nu som i september, vad tror du skull få fart på skiten nu, när det redan är för sent???
Lär ju bli Linköping vi får möta, känns inte direkt toppen om man kollar på vilket lag de har på pappret. Men det positiva är att de kommer ha en mycket större press än Modo.
Dwight: Problemet är att MoDo har minst/sämst spets av alla lag i serien. Så vi kommer vara underdog oavsett vilka det blir i kvalet. Men mirakel har ju skett förut. Vi får helt enkelt spela som Leksand gjorde mot oss när det begav sig.
Sigge: Ja vi kommer vara underdogs, men det är inte omöjligt. Men vi behöver få in mer spets, som kan leverera i en tight kvalserie. Woods kommer exempelvis inte hålla i ett kval, han klarar inte det fysiska i en vanlig grundseriematch.
Keriksson: För att det krävs kontakter och extra arbete för att få fram en sån som Ang. Hinken vill bara dricka kaffe och få spelare till sig från Foppa eller nån agent. Därför kommer det bara floppar på löpande band.
Hinken har nu 49 dagar på sig att hitta en Center. Visserligen är det en ganska död marknad, men ifall vi inte löser en toppcenter så kommer vi inte ha någon chans i kvalet.
Keriksson: Så länge inte Karlin kan sätta ihop laget på bättre sätt så kommer vi nog inte ha en chans oavsett. Jag tycker det är nästan oansvarigt att bara låta det fortsätta rulla på när majoriteten av nyckelspelarna är flera 100% sämre än förra säsongen.
Gavelo: Ja som det ser ut nu åker vi ur med 1-4 i matcher men mycket kan hända till och med Oskarshamn skärpte till sig och gjorde en ok kvalserie mot HV trots att de var usla i serien Visst undviker man hellre kval men ser inte någon tillstymmelse till att vi skulle ha två lag bakom oss.
{7426}: dem öppnade den delen precis, tror det bara var för att kunna fylla ut ståplatsen lättare än att alla ska försöka ställa sig där i mitten vid räcket.
Keriksson: Jag håller nog med dig där, ser inte heller hur vi ska ha en chans med detta lag. Jag tror vi skulle kunna vinna matcher men Karlin verkar helt dysfunktionell att få ihop kedjorna, vi kan inte ha spelare som Jasek, Woods, Ranta som inte alls levererar då måste man ändra om i kedjorna för att få igång laget.