Tarasov: Kul, Troja spelar ju bara bortamatcher än så länge och har gjort det väldigt bra än så länge. Inga matcher är lätta i allsvenskan inledningsvis, men hoppas vi kan spela ut ikväll.
Apropå ingenting, måste vara sorgligt att hålla på VIK, alltid en besvikelse. drygt 1600 tappra själar såg senaste fiaskot. Man tycker lite synd om dom
Costanza: Tänkte såhär, Troja har varit med i 4 raka bortamatcher, nu blir det soppatorsk(dom längtar redan hem), och tippar 10-2 då. Vinner Troja står jag redan vid bilan
Heyerdal: Träningsmatchpublik i arenan. Att vi kan gå från att ha bäst publiksnitt på flera år som dundersist i SHL till detta i HA säger egentligen allt.
modomille: Glömde fan att det är så här låg nivå i HA. Och då gnällde man en hel del i SHL. Att det där är en utvisning är fan snudd på diskriminering.
modomille: Vi gör det så förbannat uselt, skärpning nu för helvete. Utvisning efter minuten och sedan dribblar Op på blå och dom åker på offside i en 3 mot 2 kontring,.
SpecterV2: hur ligger 4e kedjan till i +/- ? Tanken är väl att de ska gå så lite minus som möjligt. Inte producera. OP smällde på rejält i Uppsala sist, ofta en som smäller på när andra backar. Jag förstår OP's roll.
SpecterV2: Nej en fjärdekedja ska inte spela NOLL NOLL. Hallå eller. Alltså, gör de det så är de ju i en liga för sig själv. Dessutom är det på tok för tidigt att göra några mätningar efter 4 matcher, ffa efter 0-8 i baken vid en av matcherna.
SKiLMY: Undrar om Karlin tar timeout denna matchen också? Måste ju vara rekord isf. Han kanske inte pratar med spelarna alls under träning utan väntar på timeouten och frågar om någon vill ha en snus😂
Vargen: Märks att Karlin prioritera defensiven, vi har alltid 3 gubbar på blå och det andra 2 ute i sarghörnen när vi är i anfallszonen, det är helt ofarligt eftersom vi aldrig har någon skymning på kassen så det blir mest platsväxlingar och droppande tills powerplayet eller anfallet är slut.
Gusse: Tycker det är mest onödigt fin lir och få skott. Sen har några skott blockerats givetvis. Fin uppåkning av Bengtsson. Gillar när backar får upp farten
Gusse: Jag har tittat rätt noga jag med, och jag tycker inte siffrorna är off överhuvudtaget. Det är ett ganska utvecklat system de har också, en vän till mig som jobbar i statistiken.
Chamez: Sjukt fjantigt spel. Istället för att göra det enkelt och bra väljer vi att försöka spela någon Harlem Globetrotter-hockey som vi inte klarar av.
Vi måste skita ner oss och faktiskt spela riktig hockey.
Chamez: Det blir väldigt mycket utsida, eller i princip bara utsida. Jag är fundersam varför det är så galet dåligt tempo, det kan inte vara någon i hemmalaget som är det minsta svettig för det åks knappt skridskor, till och med Norén fick så mycket tid att han inte spelade fast sig själv en enda gång.
Jag upplever vissa av spelarna lite nonchalanta i sitt agerande som ofta resulterar i att man försöker passa pucken men den går till motståndarna. Kan inte tänka mig att det beror på underskattning, vi pratar om proffs.
Chamez: Vi får inte så bra tryck i anfallszon eftersom det var ganska mycket riskminimering i första. Det såg så sjukt försiktigt ut men jag tar hellre det än att tjurrusa och plötsligen ligga under med 0-2
Gavelo: Första matchen var tempot helt okej. Sen har det bara blivit långsammare och långsammare. Jag får känslan av att Modo inte har någon tydlig ledare. Hade önskat att fler än kanske Emil Larsson skriker till emellanåt.
Zource: vi behöver 2 forwards o 2 backar varav fitz är 1 fwd. Sen är jag orolig över att vi sällan får igång spelet till nån med fart. Det är typ Topping o juniorerna i denna match som har lite fart i alla fall. Sen kanske de inte är klockrena, men de är i alla fall inte sega o ointresserade