{5647}: Det är väl lite det som är poängen. Vi saknar den där riktiga spetsen för att förvalta våra chanser. Rååmas PP får alltid 1:30 utan att skapa någonting. Börja med Woods PP nästa gång.
Monno: jag tror Berra har prestationsångest, han bör prata med någon. Känner någon form av ”kommer jag palla shl”-vibb från allt han gör på isen just nu.
Bad_Brett: Känns inte Ranta som en Södergran 1.2? Stor, stark, teknisk. Vill gärna dra själv istället för att passa och fullständigt värdelös på skjuta mål. Vi får väl hoppas det lossnar likt Södergran ifjol. :-)
{5647}: Att vi skapar chanser betyder absolut noll när vi inte har distinkta målskyttar. Vi skulle kunna skapa 200 chanser men om alla går i magplattan på målvakten betyder det ingenting
Satt och funderade på om vi skulle testa göra om kedjorna men får sån jävla brainfreeze med förslag. Hur jag än försöker får jag inte ihop det 😂.
Tycker iaf 19 ska spela mer, tror han gjort bättre än 11 faktiskt. Någon som tänker lika och har bra förslag? Enbart för skojs skull. Karlin lär inte ändra på minst 10’matcher ☺️
{9844}: Framförallt bör första få mindre istid. Vi har blivit sämre sedan Rååma kom tillbaka. Woods misstag till trots så händer det oftast saker när han är inne.
Skulle kunna tänka mig en toppning där Rååma får centra mellan Walli och Södergran, men det kommer såklart aldrig hända.
Nej, nu stänger jag av för ikväll. All kräm är uppenbarligen slut efter i torsdags. Kom ihåg, att vi bara är här den här säsongen för att klara oss från kval.
den här matchen blottar tyvärr modos två svagheter rätt rejält... släpper till a-chanser bakåt (och lassi som idag inte räddar laget, vilket vi heller inte kan begära) och har svag spets framåt, stora problem att ta tillvara på spelet och skotten som skjuts.
{10015}: Färjestad och Luleå hemma nästa vecka. Hur många poäng blir det då? Allt över 1p och jag är nöjd. Lehtinen måste vara 95%+ för att vi ska ha en chans.
{10015}: Största problemet är att vi ej producerar framåt. Vi har ingen första kedja att luta oss emot. Våra tilltänkta första kedja spelare är inte ens värda att spela snart så dåliga är dom. Gradin måste nog försöka göra lite förändringar för kunna få till en första kedja som kan bära detta lag. Rantaa kan man börja att göra sig av med.