MoDo Hockey - Linköping 090124
Jag tycker inte heller att vi var så bedrövliga, men så såg jag iofs två perioder från ståplats också. Det hade inte varit orättvist om vi hade satt fler än en puck.
Däremot kräver jag att haverikommisionen utreder hur i helvete vi hamnade där vi är just nu. Ecke kan ju dra långt åt helvete eller come clean angående vår värvningstrategi/ekonomiska sits känns det som.
Jag känner mig väldigt bitter och hatisk mot ledningen just nu.
SNÄLLA MODOLEDNINGEN HOPPAS NI LÄSER DETTA!!! HUR I HELLVE_E KUNDE NI VÄRVA M.M?? HAN HADE KANSKE VÄRLDENS SÄMSTA RÄDDNINGSPROCENT I TIDIGARE KLUBBAR, HAN PLATSADE INTE I SLOVENSKA LIGAN, HAN ÄR VÄRDELÖS ENLIGT HANS TIDIGARE FANS+ ATT HAN NU HAR 0-8 EFTER MINDRE ÄN 2 MATCHER I MODOTRÖJAN!!!!
In med zacke och gå ner på 3 kjedjor. Warg.molinder,foppa mm håller inte måttet!
SKÅL
Wayne Gresky: Efter att bara ha sett den första perioden så kan man inte annat än grina. Först för att man verkligen är förtjänt av att göra det första målet efter alla chanser man skapar i början och sedan för hur vimsigt försvaret såg ut på slutet och hur 0-2 fick gå till.
Får hoppas det fortsätter med det fartfyllda spel som det var i första och att modo faktiskt klarar av att plocka ikapp en gång istället för att falla ihop. Då får man se resterande perioder efter att man jobbat klart.
Jag har druckit några Erdinger och Zlatopramen för att hylla vår förstemålis Morrison ikväll, må han hålla nollan i några minuter i alla fall :-)
Känn lugnet och häll upp en dubbel, för jag lovar dig...Modo hemma betyder trubbel :-)
Icing-Ove: Men svarta bananer.... Stressat som en dåre för att hinna hem till hockey´n, åsså spillde jag upp en whiskey zappade efter rätt kanal, och upptäckte att matchen börjar 18:30 !!!
SUCK
Jag har efter några öl beslutat mig för att anmäla alla spelare och ledare i MoDo Hockey till Disciplinnämnden....Hasse Andersson har jag anmält till en språkkurs för nybörjare här på Umeå universitet.
Berka: Tycker inte Zacke skall stå i denna match. Om man värvar en ny målis så måste man ge honom chansen i en match där laget i alla fall försöker. Om man inte gör det så är det helt enkelt bara ett bevis på att man fick råhybris och värvade förste sämsta utan att scoutat.
Är fortfarande konfunderad över att man inte lyckats finna någon back under hela säsongen. Men det kanske är viktigare med en målvakt som inte kommer stå något.
Man kanske skulle prova med lite "Ni där uppe är ni klara?"
Morgan Johansson är ju skitbra. Vi är 3-0 när han har dömt oss i år. ;-)
Neeeeeeeeeeeeeej!!!!!1
Jag har inte känt mig så trött på MODO någonsin som jag är nu, jag har försvarat Harri och hans mannar rätt ofta denna vinter men nu orkar jag inte mer. Den största skulden får Svartvadet, det känns verkligen som att han bara är ivägen för andra som vill upp. Och när jag säger Svartvadet kan det vara så att jag menar hela 73-75 gänget, det känns som om de lägger ett lock över hela MODO så att ingen kan ta sig igenom och våga visa vägen frammåt.
Minns för något år sen när Svarten och salle satte sig(med rätta då) på höga hästar och rev upp sina kontrakt för att sätta lite press på MODO då de ville se utveckling. Nu känns det som om Hela det gänget bör sätta sig ner och fundera över vad de vill. De dagar då de kunde lalla omkring i Övik med en hjältegloria är förbi, guldet är inte glömt, men kraven på prestation är kvar, och OM de inte har energi nog att hålla upp elitserietempot i sina kroppar varje dag, varje träning, varje match då finns det säkert andra saker de kan syssla med. De är för goda vänner för att få igång den ilska som krävs idagens elitseriehockey, man måste vara lite förbannad helt enkelt. Och jag har förståelse för att en 35 årig småbarnsförälder inte har lust att åka runt och jaga livet ur sina kompisar sen 20 år tillbaka. Men Jag accepterar inte att de personer som inte kan jaga livet ur varandra på träning drar på sig en MODO tröja imorn mot LHC, framförallt inte en tröja med ett extra C på bröstet.
Mera vin nu, om vi nu ska torska imorn så ska jag fan vara bakis.
Ja, när jag skulle kritisera Ecke insåg jag att det nästan bara är svordommar som ploppar upp i mitt huvud, någonting som jag försöker att undvika i debattinlägg. Då är det riktigt illa.