MODO Hockey - Linköping 2008-10-23
Season Team Lge -------------------------GP G A Pts PIM
1997-98 Modo Hockey Ornskoldsvik SEL 40 10 9 19 36
Det är ju så djävla typiskt. Djävla fittsverige. Kuken!
Det är mycket pengar för ingenting.
Jag tror inte att Ecke sitter med armarna i kors och inte gör något dagarna igenom, utan han letar nog och försöker att hitta förstärkningar runt om i hockeyvärlden. OM han får signaler från Harri att sådana behövs, att det finns ekonomisk täckning för eventuella förstärkningar, och i vilken eller vilka lagdelar dessa i sådana fall behövs.
Samtidigt så är det ju lång tid kvar till 31 januari, när transferfönstret stänger.
#37 Christian Engstrand, tredjemålvakt.
Men herregud. I ett slutspel har vi Susse, Skröder, Warg, Wernblom, Svartvadet, Salomonsson, Steen, Molinder och Tuokko på forwardssidan som varit med i ett slutspel, och sex av dom har varit med och tagit guld. Lägg därtill Yetman, Zuccarello Aasen så tror jag vi klarar oss. Det kanske inte blir guld, men man kan inte vinna varje år. Jag menar, hur skulle det se ut.
Det är möjligt att man kan ta in en spelare i januari om det finns något ledigt och det finns plats öppen i laget, tänker då på en skada på någon spelare som blir borta en längre tid. Men att i nuläget värva är bara dumt, låt laget spela ihop sig istället och hitta formen tillsammans. Hitta konstellationer som fungerar.
Just nu, i tråkiga och kalla Oktober och November ser jag hellre att vi använder oss av Foppa, Enström, Mattsson m.fl istället för att värva nån snubbe för dyra pengar. De grabbarna är trots allt vår framtid och de bör ges en chans att lyckas, de har inte direkt spelat bort sig från det.
Let's face it, grabbar som Wernblom, Svartvadet, Sundström m.fl kommer aldrig bli bänkade. Och jag tror inte de eller vi skulle vinna så mycket på att bli bänkade heller.
Zacke åker nog med till Jönköping. Blir lite resande men det får han ta. :-)
Läste precis det på officiella. Det får ta den tid det tar, helt enkelt. Enström/Foppa får spela så länge, de gör inte bort sig direkt.
Om någon spelare blir skadad så får någon annan kliva fram. Vi har trots allt ganska bra bredd, och juniorer som gärna tar för sig i Foppa, Enström, Mattsson m.fl. Och vi har nio backar, om jag kan räkna ordentligt.
Nog för att det är en kedja som producerar, men alla kanske inte behöver producera från första början. Eller hur? Det är 41 matcher kvar. Känns som det hinns med att hitta formen för de flesta. Vi ska trots allt vara bäst någon gång i mars-april när vi slår ut lillasyster och sen vinner guld.
Dessutom får vi in ett nyförvärv snart när Yetman blir frisk.
Äh, vi kan väl värva ett helt nytt lag istället. Har ju trots allt gått fjorton omgångar, och vi är ju bara på slutspelsplats, trots dåligt spel. Dags att slänga pengar runt omkring sig.
Paddan: Måste få berätta om Tuokko och hans skada. Rindell berättade att Tuokko fick sig en rejäl slashing i matchen mot SkAIK. Han hade känt att det gjorde ont men "finne som han är så bet han ihop" (Rindells kommentar).
Han har ju spelat några matcher sedan denna match också, något som han fick skit för av läkarna, så här i efterhand. Det visade sig nämligen att Tuokko spelat de senaste matcherna med ett finger brutet. Brutet på fyra (4!) ställen.
En två timmar lång operation i onsdags ska nu hålla Tuokko borta från hockey i en vecka, innan han är tillbaka för spel.
Sedan undrar jag vad som hände mellan andra och tredje perioden. Åkte alla spelarna kollektivt upp till BB för att kolla om deras flickvänner fött barn än, och spelarna ersattes med några neandertalare som förvånat stirrade på klubborna och undrade vad man skulle göra med dessa och vad sjutton det var de hade på fötterna som var så vingligt och halt.
Cyklob: Och det är mindre hönsgård när "modo får tryck på sig" och andra spelare är inne?
Då kacklar ju ju dom flesta MoDo-iterna rätt duktigt.
Fick Antos en 10:a för att han hade ansiktet ivägen för en motståndarklubba?
Kanske Rönnmark inte var så kass ändå... ;-)
Salle:
Varenda gång Kurvinen är inne på isen och modo får tryck mot sig så är det ju rena höns gården han vet inte vart han ska ta vägen någonstans han tappar markering på hans gubbe hela tiden. Så har det sett ut hela säsongen enligt mig men alla har ju rätt att tycka vad dom vill.
NuMo: Ja, varför inte?
Han var riktigt bra idag och jag skulle gärna se honom i en andrakedja tillsammans med Salle och Svarten. Åtminstone fram till Yetman spelar, vilket verkar vara väldigt osäkert om man ska tro det Rindell sa innan match.
NuMo: "Skeppa Wernblom tillbaks till Skellefteå där man har vett att använda hans spetskompetens. Alla vinner på det."
Lill-Foppa gjorde ett bra mycket bättre arbete framför kassen än vad Werner gör. Werner står inte i ansiktet på målvakten utan flera meter ut. Och ja NuMo, även då backarna har pucken.
Två helt okej perioder från MODO. Framför allt första är riktigt bra.
Inte Rönnmarks fel att vi förlorar, men man kan inte låta bli att undra hur det gått om Rönnmark blåst för utvisning innan 3-3.
Frustrerande att MODO som lag blir alledeles för ofokuserade i tredje perioden, samtidigt som man faller tillbaka i det försiktiga spel vi sett tidifare i år.
Berka: Så hans enda "fel" var kanske inte ens ett fel alltså.
Skicka hem han!
Hmm. Jag tyckte jag såg Werner. Men det kanske var i något PP-läge innan det.
Skeppa Wernblom tillbaks till Skellefteå där man har vett att använda hans spetskompetens. Alla vinner på det.
Han stod mitt i krizans synfält, sen om de va oundvikligt låter jag vara osagt