1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506715 inlägg · 4189 ämnen
« · 1078142 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka: jasså, då måste jag sett nån annan match då :(

Berka:

And hell freezes over.

knaskamilla: Ja dom förlorar med 5-0 werner gör alla i PP ;)

knaskamilla: Jag vet inte, fråga Berka!

oscaaaar: Ja jag har inte tittat så länge på matchen men jag e inte imponerad av lhc iaf. sen tycker jag zch dominerar på isen!

Är det förresten någon som vet hur det går för Linköping?

oscaaaar: 2-7*

qwertas: Tyst nu. 2-7 nu:)

Berka: nej, inte henriksson och hela linköping har varit dåliga. spec lhc's backar, dom släpper förbi spelarna as lätt. än fast LSC har varit riktigt bra :D

7-2 nu

qwertas: 2-7 nu =) jo jag såg de

Berka: Tack Berka att du meddelar oss det Shinzawai meddelade oss tre inlägg neråt. Du är en klippa Berka!

oscaaaar: Kan medela att linköping ligger under hemma mot ZSC Zurich med 2-6 med endast 5 min kvar av matchen! Verkar inte som att henriksson är på topp!

shinzawai: jag hoppas att modo sjuter högt på henriksson imorn, att släpepr ju in allt där nästan.

Dream Team: Att säga att det beror på inställning är något som används alldeles för ofta. Om alla lag skulle bästa inställning skulle alltså alla matcher sluta oavgjorda och då 0-0.

Appropå det där med reklam, LHC ligger under med 6-2 nu.

shinzawai: Man kanske missade att de ska hålla på i 60 min? Det var nog det där med inställning som spökade ska du se. Ett skitlag från Schweiz ska vi ju spöa alla dar i veckan. kanske man trodde hos hemmalaget. 2-5 nu och såväl försvar som målvakt hos LHC har sett bättre dagar.

Wayne Gresky: Absolut. Men varför är kommentatorerna förvånade?

shinzawai: Jag tycker att det är våra vänner från Alperna som visar hur hockey ska spelas. Rätt inställning, snabbt passningsspel och hela tiden försök att komma till avslut. Vi kan se och lära.

Någon CSS-nörd modell större här? Har bekymmer att få FF och IE att jobba likadant.

Dream Team: De stängde av reklamen i fjärde minuten. Första 4 var hockeyporr.

shinzawai: På vilket sätt sker reklamen? Genom att stundtals bli helt utspelade av ett lag från Schweiz?

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-10-23
Werner i 4:e =) Make´s me happy! Enström i 2:a =) sweet! saknar bara yetman nu....

Sv: Hirsch??
shinzawai: Haha. Du är ett geni med ett uppretande nick helt enkelt. Den...köper vi.

Jag rekommenderar ni som har 8:an att zappa dit och kolla på CHL. Linköping gör just nu djävligt bra reklam för svensk hockey. Deras anfallsspel är vi inte ens i samma liga som.

Zacke vs Mora - 0-1.

Bragd-Birger: Ni hetsar upp er på namn, inte åsikter och inlägg. Skulle jag börja på ny kula med nytt namn och skriva exakt samma saker så skulle ni inte radera inläggen eller tjafsa emot. Men jag viker inte ner mig för missriktad frustration, så jag skiter hellre i att försöka diskutera med er. :)

shinzawai: Nej just det, det är i timråboken du gillar att 'diskutera'. Jag ber om ursäkt, ger dig tummen upp och avlägsnar mig.

Bragd-Birger: För övrigt så välkomnar jag lugnet som varit i den här boken i år, förstör inte det med ditt trolleri nu.

shinzawai: Håller med. Du däremot är ett gott exempel på hur ett supporterföredöme skall uppträda. Tack vare dina besök på timråsidan tror jag att sympatierna för modofans ökat med tre miljarder procent.

Hahl Bundy: Det är ni Timråfans som förpestar världen, inte laget Timrå (som jag inte har något som helst emot sen Fanny Fjant drog), så hur skulle vi slippa plågas av er? Ni lär väl inte köra ett lämmeltåg utför stupet?

Frisco: Sitter och tittar på TV8 och undrar, vilket alias har Anders Tengnér på HS? Det stod Legend under hans namn när de intervjuade honom om hans bok som släpps i dagarna

Salle: Jag trodde då jag såg programmet att MoDo möter/mött både LHC & HV direkt efter EC-spel, att Yippie, 3 lätta!! Verkar ju vara tvärt om, de (HV/LHC) kommer uppe på tårna efter EC-spel. Så just nu känns det som nitlott detta.

Paddan: Kan inte blivit mkt i frakt då. Backrekordet är väl inte över 100 meter.

Poffa: Precis, Postens devis:"Kunden har alltid fel!". Sämre sk service-företag är svårt att hitta, möjligen Landstinget kan tävla i klassen koloss på lerfötter.
Efter Ulf D. blev inget sig likt på Posten.

Poffa: Nej, du är inte den ende. Just den där postterminalen i Ånge verkar inte få tummen ur handen någon enda gång. Jag brukar både skicka och ta emot paket från utlandet då och då, och när jag själv skickar paket kan man spåra dem (inom landet).

Skickar man till USA verkar det som att de hamnar i Malmö innan de skickas utanför landets gränser, men just i Ånge kan de ligga närmare en vecka, men så fort det lämnat Ånge tar det bara några få dagar att nå slutdestinationen. Vid ett tillfälle vill jag minnas att ett av mina paket registrerats som "nyss ankommit" tre gånger i Ånge, vid tre olika datum. Starkt jobbat, Posten...

Frisco: Man får det man betalar för.

Frisco: Det försökte jag göra en gång när jag beställde från Ad-Libris. Då skulle jag få hämta paketet på Statoil vid hoppbacken.

scim: Vad tror du? Har han snikat och kör med billigaste frakten?

Poffa: Äh, du ska bara lagra en massa olagligheter på den där NASen ändå.

Wayne Gresky: Men, gud männscha, har du inte vetat det tidigare? Annars så är det ju bara något felande.

Paddan: Jaha, han stavar med i och inte med a?

Poffa: Äh, det ligger säkert och väntar på dig, på Svensk Kassaservice i Gubbträsk.

...så undrar jag lite stillsamt om jag är den ende som tycker att "spridande postterminal i Ånge" är ett stort skämt?!

I förra veckan beställde jag en NAS från Dustin Home. Redan samma kväll (onsdag) scannades paketet in hos Posten i Sthlm och skickades norrut. Torsdag morgon hade paketet sorterats i Ånge och jag fick på fredag en avi om att paketet kunde hämtas hos utlämningsstället tidigast måndag 16.00.

Igår hade det då inte dykt upp. Inte heller under dagen idag. Det tog 13 timmar att få paketet från Stockholm till Ånge. Det har nu tagit fyra arbetsdar utan att man lyckats få paketet från Ånge till Örnsköldsvik.

Posten, ett svenskt företag helt utan kundfokus.

Frisco: Jepp,därför känns det verkligen riktigt riktigt tungt just nu.
KS here we come!
Grattis alla modoiter, nu slipper ni plågas av oss framöver.

Frisco: Hirs, är det inte sånt som är i fågelkärvar?

Poffa: Kul med Hirsch i Timrå. Han håller ungefär samma klass som Backlund så det är nog ett suveränt komplement.

Petey21: Han lär återkallas.

31:a oktober är det Björklöven-Huddinge. Vi spelar borta mot Timrå på torsdag och hemma mot Rögle på lördag. Läge för en fredagsmatch för Zacke?

Sv: Banner
Frisco: Gillar den här bannern! Samlar på gamla lagfoton från den gamla goda tiden, finns det någon vänlig själ som har denna bild fast i originalskick och så stor som möjligt i sitt filarkiv? Eller kan lägga ut den på en länk?

shinzawai: Apropå Svedberg, frågan är hur MoDo gör om Krizan eller Zacke blir skadad? Plockar man hem Svedberg från Huddinge då? Eller kastar man in någon av J20-målvakterna som reserv i a-laget istället?

Salle: Finns det någon status på Yetmans skada, eller är det "indefinitely"

« · 1078142 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

• 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB