MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack:
Suhonen fick mer än ett byte.
Hans första byte i MoDo måste vara något sorts rekord, han hoppade in på isen och hann precis åka till tekningspunkten alldeles utanför MoDos blålinje (dvs cirka 3-4 meter) innan Skröder gjorde 1-0
Det kan man kalla lyckad debut, eller hur? ;-)
Sedan gjorde han kanske 3-4 byten till under första perioden, sedan blev det inget mer.
Varför undra jag faktiskt...
Han har även 1 match med 2 utvisningsminuter under säsongen 1995-96.
Redigerad kommentar
O visst var Lärking bra va? Möjligen lite väl snabb ge MZA en 10:a, men annars tycker jag han jobbade bra. Lulioterna tycker såklart nåt annat, kan man tro.
Liket lever , ännu...
Debuten och assisten/målet borde alltså ha kommit där, den 28/2 -95, om det hjälper honom att komma ihåg. :-)
Mano: Och jag har en känsla av att det var Mats Strandberg som stönade och suckade fram att en MoDo-yngling gjort mål i sitt första byte - men jag kan ha fel. Svart, vitt och gult var det i någon kombination iaf.
Redigerad kommentar
Hörde förresten ett omdöme i stil med "de är idioter" om luleklacken av någon med nära insyn i säkerhetsarbetet. Och jämför man Timråklacken med lulingarna är de ju rena rama änglarna, till och med när de är på trumpinnekastarhumör. (Möjligtvis inte när de är på spotta på sittplatspubliken-humör, dock.)
Vad gjorde mannen? Hejade på "fel" lag?
Han blev väl provocerad må jag tro?
knaskamilla:
Var du jättefull?
– Inte alls. Jag hade druckit sex–sju öl. Jag är 30 år och spårar inte ur av den mängden.
vad har åldern med det och göra? Jag är 35 och blir salongsberusad på 3 - 4 :)
Tja, hade han varit 20 kanske han hade sagt
– Inte alls. Jag hade druckit sex–sju öl. Jag är 20 år och spårar inte ur av den mängden.
Eller också tyckte han att det var viktigt att påpeka att han var minst 10 år äldre än alla andra i klacken?
"Spåra ur" är nog ändå en bra beskrivning av vad han gjorde, faktiskt...
Stod i klacken, fångad på sittplats. Vad gick snett?
Snubben betedde sig som en hal ål (kanske var lite mjuk i lederna efter sina sju öl?), så de hade lite problem med att få honom att hålla sig upprätt och följa med ut. Däremellan kämpade de med att få honom över räcket, han var som sagt inte så väldigt samarbetsvillig.
knaskamilla:
Lite korkat av vakten och slänga ut nån i denna kyla i bara T shirt. Om det nu stämmer. Bättre han hade fått varit kvar i arenans pub :)
Vadå, det är väl hans eget ansvar? Men som någon föreslog i kommentarerna till artikeln, reseansvarig från Lule kunde kanske ha släppt in honom i deras buss...jag trodde faktiskt det var där man brukade förvara sina medresta supporters som inte sköter sig, om de inte fick hänga i häktet.
Om man som supporter bara har på sig en t-shirt, ska man inte kunna bli utkastad då? Alternativet för denna kille hade ju varit att få sova i tillnyktringsenhetens lokaler. Vilket nog borde skett, men då är det ju en fråga för polis och inte MODOs ordningsvakter, som förvisso är lika jävla klantiga och osociala som i stort sett hela den kåren.
Dessutom är de bra på att peka finger och göra runkrörelser. Ganska imponerande ändå att de klarade av att göra det nästan en hel match, SAMTIDIGT som de sjöng. Gillar också hur de ser till att lära upp sina medlemmar redan från 13-årsåldern i hur man gör.
Vad har Kennelklubbens "Hasse" gjort för ont? :-)
"Modo hade uppförsbacke redan före matchen. Men den här oturen är ju löjlig!"
Word.
Va i helvete finns det fler? Har alla varit skadad eller? Nån måste utreda detta, om det finns fler varför har inte dessa spelat?
spud: Jodå, Gud har en kille lite längre ned i hierarkin med samma namn.
spud:
Finns även en högt uppsatt inom Swehockey med samma namn ;-)
Kan tänkas... ;)