Bad_Brett: Vi har generellt problem denna match. Men ska man peka på något är det att vår 1a kedja är för dålig tyvärr. En sämre 4e kedja är ju en sak då dom ska spela 10-12min per match. Men då grabbarna som ska spela 20min per match inte spelar på nivån som krävs så blir det jobbigt... Vår 2a kedja måste jag säga är med berömd godkänd 2a kedja i valfritt SHL lag. Men dom framför dom håller för låg nivå just nu vilket gör det jobbigt för alla andra.
NuMo: Luleåspelarna borrar mer huvuderna och kör i varje situation. Man krigar i närkamperna som om livet stod på spel. Det gör inte MoDo. Blir förvånad för det är kämpainsatserna hemma som tagit oss så här långt.
NuMo: hur mycket puckinnehav har förstafemman haft? Måste finnas statistik på det. Dom gör ingenting annan än försvara sig eller att ranta lägger ett dåligt skott eller lägger in pucken djupt.
Vi möter ett riktigt bra lag idag med, det skall vara skillnad på Modo och Luleå. Det krävs att vi presterar på max i varje match för kunna vara med och slåss om poäng. När vi inte är det så är vi sämst i shl vi kan ej gå på halvfart med det material vi har, många av dom etablerade klarar av det men inte vi.
Sedan så måste Gradin försöka förstärka under november för lagen under kommer fort nu och dom har ju förstärkt. Rantaa är han ens med idag? Vi måste få in något vasst framåt och en till bra defensiv back som kan logga minuter.
Aagaard hade visserligen lite rätt att vi inte vinner 50/50 puckar och att vi måste börja göra det. Tyvärr så har vi nu inte ens några närkamper. Vi är mil från lulespelarna.
bollan123: Nä det blir sjukt jobbigt när vi aldrig lyckas anfalla. Antar Luleå gör det bra men känns som vi inte har nån skärpa i uppspelen alls utan tappar puck och får jaga. Agerande innan 1-3 målet var inte bra..
Bad_Brett: Ruohomaa gjort så massor av gånger. Förstår inte varför han aldrig byter. Känns som han är frustrerad. Sedan var det rätt dåligt av Vigge att inte sätta stopp vid sargen och man var helt off i egen zon.
Niederbach har varit urusel och sämst av alla hittills.
NuMo: just nu är vi inte med på plan. Så jävla rörigt o dåligt.
Otroligt det behövdes en modoklubba för att styra in den. Varför tog man inte timeout när man ser inget fungerar Sen förstår jag inte varför man envisas med att ha spelaren med sämst plus minus i 4e. Ejk passar ju wn aning in i uppgifterna den formationen ska ha
Personligen tycker jag att vi behöver en defensivt stark back ā la Rubins, och 2 renodlade målskyttar!
En defensiv back går säkert att hitta, men målskyttar blir näst intill omöjligt under säsong. Så vi får nog nöja oss med det vi har.