Silly: Hade iofs varit ett sjukt kul scenario. Säg att HV 71 vinner rubbet och Rögle torskar mot ett Oskarshamn som börjar varva upp inför kvalet samt Linköping. I sista omgången leder MoDo med typ 5-0 mot Rögle, men plockar ut målvakten med 10 minuter kvar för att paja deras målskillnad så att de hamnar i kval och chans för att Dickinsons kontrakt blir ogiltigt.
grimiss: Theo ska ha en roll nästa säsong. Helt klart. Med 5-7 nya spelare känns det väl som att någon med kontrakt inte blir kvar. Ser gärna någon annan lösning med Rundblad. Ikväll gjorde han inte ett rätt. Inte ett enda. Kunde inte ens backchecka när han var jämsides med en motståndare.
Men framförallt vad gäller Rundblad är jag besviken på att han visar noll och ingenting offensivt. När det var det han var ihågkommen för senast han spelade med Skellefteå. Visar man ingenting offensivt behöver man göra det defensivt och det gör han inte heller.
Väger över det för mig att hitta någon annan billigare och mer utvecklingsbar back.
Jag måste gratulera er till garanterat SHL spel nästa säsong. Vi behöver klubbar med historisk kompetens och historia i SHL. Hoppas att ni kan ta er till Playin om det är möjligt
Monno: Apropå inget så kommer vi med all trolighet landa på strax över 5800 i publiksnitt när säsongen är summerad (räknar med mer än 6000 mot Malmö). Fina siffror och något att bygga på.
{10015}: Händer väldigt lite offensivt för Oregan och defensivt är han en katastrof, frågan är om hans ens orkar försöka tända till sista matcherna innan han får åka hem igen till sin familj?
Vilken match. Inte mycket action i 2 perioder men sen jäklar vaknade vi. Bernhardt och Rundblad hade inte sin bästa kväll. Överlag trodde jag nog inte på vändning för det det var återigen en match där det hoppade över blad i sista momenten och det kändes som att det inte var vår kväll alls. Men sen gick helt ärligt 4e in och satte tonen. Hävdar att dom vände "momentumet". Theo J är så sjukt smart. Förstår Susse kopplingarna dom gjorts där. Sen är ju Sampo fantastisk. Har en skitkväll. Åker runt och gör soloräder, tar idiotlånga byten och tappar puck gång på gång och ser ut att ha allmänt misstäm. Sen går han och är 1+1...
Sen i 3mot3 kom han ned på jorden igen... Han har vissa svagheter varpå jag nog tycker hans förmåga till långa byten är den värsta.
Costanza: Finns inte en chans att han inte ångrar sig åtmintone lite med den stämningen som var i arenan efter vi tog det till övertid. Josh bestämde sig för tidigt.
mr_brasco: jag har tänkt likadant, går inte att HV är kassa på bortaplan i ett sånt här läge, tror de gått all in så länge de haft chansen. Nu är jag precis som alla andra här fruktansvärt glad!!
Frontschwein: Klart att grabben skall spela! Han är en av hjältarna! Man vinner och förlorar som ett lag. Som vi har sjungit i kväll, Vi står alla enade. Och legender återvänder, Det kan ju bli så? Vad vet vi..? Fråga Big Sam?
Grattis grattis. Starkt pushat i slutet, men jävlar va dåliga dom va första perioderna. Frugan ville vi skulle sätta på en repris av doktorn kan komma hellre än att se eländet. Men vi höll ut, Hon fick vara med och jubla, det ångrar hon inte. Shl platsen är vår!