NuMo: Hade vi haft en normal målvakts uppsättning så hade vi legat högre i serien. Jag håller med om att spelar vi som vi gör nu så men OEE visade redan ifjol han inte höll på denna nivå. Så han skulle man släppt denna säsong. Vi är i alla fall i högsta grad i behov av en målvakt till nu. För blir det kval och Lassi är osäker så ska vi ej stå och falla med Ek.
Greenwolper: även om det kändes som att Luleå var vassare och vårat passningsspel inte var allt för vasst ändå så höll vi undan dem och förhållande till vassa lägen känns det som att vi var närmare tre än dem. Upp å kriga på lördag nu. Då kniper vi tre. Hoppas någon ordinarie målvakt är tillbaka då.
Vikingmodo : Nån måste verkligen in. Ebbe gör det såklart bra sett till förväntningarna och med tanke på att det är ett otacksamt läge att komma in i. Såg dock som sagt väldigt skakigt ut, och hade marginalerna med sig ett par situationer. Inte redo för den här nivån.
ja det skulle vara skönt om alla lade ner diskussionen om Hinken. För den har verkligen inget med laget och situationen vi har att göra just nu. Enligt mig. Vi kan spela som vi gör nu och då hade vi inte varit i den här situationen.
Dundee: Nu måste det väl ändå vara bekräftat att en målvakt måste in. Tyvärr verkade Lundberg vara för nervös. Han borde inte ens stå på lördag. Låna in Williamsson kanske? Något måste göras nu
Ja, det är otroligt hur jämn denna serie är. Det verkar inte spela någon roll hur bra vi spelar för allt verkar uppochner. Bottenlagen verkar vinna alla matcher, oavsett vilka de spelar emot.
NuMo: Vi kommer aldrig vara överens angående Gradin så vi lägger ner den diskussionen. Du älskar Gradin och Jag hatar han inte men jag tycker han är en dålig sportchef.
Gavelo: Om vi inte möter Leksand som vi är jämna med, så blir det inga extrapoäng utdelade för oss i sudden. Så är det bara. Dumt att hoppas på annat om man följer det här laget.
Viktigt med poäng ikväll! Tyder på ett fall framåt då Luleå hållit tätt mot oss tidigare.
KRB: ja, Luleå klart bästa laget vi mött på länge. Surt ändå. Tycker Måns blev en bra injektion i Jasek-linan, de gjorde flera bra byten i tredje. Lite konsig coschning i ot, winberg-aagaard-sam?? Men vafan
{10015}: Ebbe gjorde det inte bra, han är sämre än OEE och inte redo för seniorspel öht. Bedrövlig var ordet, men det är en junis så det är klart att du ska rida honom. Vi måste värva en målvakt, det är glasklart nu.
Jävla surt att förlora och nu vart glappet större igen. Vi har inte råd att ge bort poäng på detta sätt. Med en normal målvakt hade vi tagit 3 pinnar idag. Ebbe lastar jag icke för detta mer jävligt synd om grabben att kastas in i denna situation vi är i där så mycket hänger på spel.
Ännu, under hela säsongen har jag inte hört någon som bevisat att vi kunnat värva någon över huvud taget. Såklart om vi plötsligt lägger tjugo miljoner på en spelare. Men det är alltså det som krävs för att rädda Hinken?
NuMo: Var ett exempel, Werner var ju ute på marknaden så antar han borde väl kunnat vara intressant. Dickow sitter fast i HV ingen aning om hur dom tänker. Men finns alltid lösningar på problem det är dit jag vill komma. Hittils har inte Hinken lyckats mot bevisa det.