1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497099 inlägg · 4179 ämnen
3012503 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga: 1:a april i Nobelhallen 2026
Knafus: Dock så har Rundblad varit våran bästa back hittills i slutspelet och Jeppe har bättre +- och poängsnitt än Fredrik Forsberg.

Knafus: Du har rätt i mycket. Det är surrealistiskt att höra både Karlin och Hinken snyfta i media om att kraven var för höga. Det är typ som att anställa en VD med mål om 10% vinstmarginal, och sedan när han väl har fått jobbet gråter han ut och säger att högre än 5% är orealistiskt.

Vill man inte ha krav ska man inte representera en av Sveriges största och mest anrika föreningar. Då kan träna Ulvö Hockey istället. Till och med Fredrik Söderström, som tar ledarnas parti i 99% av fallen, förfasades av dessa uttalanden.

Jäkla trams.

Bad_Brett: jag följde er värvningskarusell med fasa i somras. Som utomstående var man ganska uppgiven då den samlade pressen och ni på forumet var överens om att denna forwardbesättning var bland det bästa som funnits på HA-nivå. Jag var inte impad av Olofsson eller Rundblad i SHL. Dock skrevs man här i chatten att de skulle dominera totalt I HA. Det var lite tvek på backsidan men den skulle fyllas på ordentligt under säsong. MoDo var jättefavoriter i augusti/september. Jag kommer särskilt ihåg hur Linus A och Emil L hyllades som snipers som skulle göra många mål och var superklass på HA nivå. Jag hade inte koll på dem alls men trodde på vad alla sade. Jag har också likt B.B reagerat på att kravställningen på flera av de ledande spelarna minskat ordentligt från omgivande intresserade. Som jag upplever det talade man om Modo på samma sätt som om HV och Brynäs innan säsongen. Skillnaden kanske kan vara att Backsidan ansågs lite ofärdig men den skulle uppgraderas under säsong.

Willow: När Brynäs åkte ur gjorde man det från en position med nästan högst spelarbudget I serien. Alltså en ohyggligt mycket bättre position än när vi åkte ur.
Man behöll den misslyckade sportchefen...

Bad_Brett: HV är ett bra exempel. En mönsterföreninh. Trots snudd på högst spelarbudget i SHL har man de senaste fyran åren kvalat tre gånger och klarat sig sista omgångarna den fjärde. Det är alltså den nivån du tycker är fantastisk.

Charlotte var usel, men hade ingenting med det sportsliga att göra. Vad du blandar in henne för antar jag handlar om att du som vanligt vill kritisera woke eller liknande.

Och hur gick vi upp under Hinken om han är så usel när inte Löven gjort det med en så mycket bättre sportchef?

3012503 · »