smyl: känns ju som att han å ranta skulle kunna funka ihop, ranta-dicken och vigge-woods är väll förövrigt dom som inte ha fått chansen att spela ihop på hela säsongen.
{10322}: Filander gick ut häromdagen och klargjorde att man inte längre skulle försöka undervisa kval och man skulle vila Karla och Oksanen inför kvalet så nog tror jag dom kommer vara betydligt bättre i kvalet än nu.
{10322}: Det finns inget egenvärde i att förlora såklart. Man kan vila skadade, toppa formen lite osv, men att förlora en massa matcher är rätt negativt gällande självförtroende och för självkänslan.
Gavelo: Men de måste ju hitta något i slutet av serien för att kunna leverera i kvalet. Som Malmö. Annars har de absolut inget att gå på förutom kämpaanda, som tyvärr inte håller i längden.
{10015}: Leksand använder bara ett ställ, det vita. Oskarshamn har ett mörkt. Jaja det laget oroar mig ifall vi hamnar i kval. Ger mig fan på att de blir FBK klass på dom då. 🤑
{10015}: Varför har IKO bortatröjorna hemma, tror dom det ska vända om de byter tröjor? De verkar totalt skita I matcherna nu, kan de trycka på en knapp när kvalet börjar ? Hoppas inte det oavsett vilka de möter.
{5647}: Alltså när man ser målen som Linköping gör på IKO. Det ser inte ens ut som att Oskarshamns spelare håller Hockeyettan-klass. Jag vägrar förlora ett kval mot det gänget.
{7639}: Dels har vi tagit många långa byten tidigare som man konstaterat, men framförallt tror jag att det är mentalt. Det behövs inte motgång för att vi rasar i prestation.
Gavelo: Ligger nog mycket i det. Dvs tvärtemot hur det såg ut i fjol, då vi kunde vara utspelade i 30 minuter, för att sedan ta över fullständigt och äga resten av matchen.