Gavelo: ja det är jämnt, en period med två halvor kändes det som. rögle skulle nog ha gjort ett mål åtminstone med tanke på chanserna, gissar att lassi har ganska mycket högre GSAx (sportlogiq!) än kvaca än så länge
Gavelo: Rantas läge är ett sånt där det blir mål 9/10 gånger. Men han slår givetvis hål i luften och en förbryllad Rundblad måste ta skottet efteråt istället. Synd.
{9315}: Det går helt enkelt för långsamt för våra backar och därför hinner dom aldrig komma till fria skottlägen, Berna och Näsen som var dominanta i just denna spelform får inte ett skott på mål knappt i Shl. Jämn första period, Rögle lite spetsigare i sina anfall men Modo är med i matchen och har skapat.
Gavelo: tyvärr så backar de för långt hemåt, handlar om att stå upp på blå/pincha forward i ficka. Det spelar ingen roll att vi har tre forwards som forecheckar om inte backarna hjälper till…
Charliejfz: Snackade tyska idag på bussen från Älidhem. "Ich habe keine ahnung! Natürlich och Auf Wiedersehen fick jag fram. Fan vad imponerade studenterna blev. Aldrig sett så glada tyskar. Glömde nämna att jag var MoDoit.
{5647}: Grejen är att vi vann rätt många matcher 2007 som vi inte borde vunnit om man ser till målchanser, puckinnehav etc. Match 5 mot Linköping, match 6 mot HV71, match 6 mot Timrå för att nämna några. Min poäng är att det inte bara är slump att mästerlagen har "tur".
{5647}: "Borde vunnit" - Man har den spets man har, ingen i vårt lag drog på ett skott som Sylvegård liksom. Sen att man hänger med spelmässigt är väl positivt.