{10015}: Jag är expert på de där styrningarna i innebandyn. Har nog aldrig lyckats styra in den i rätt kasse. Har däremot styrt in den skitsnyggt i egna ett tiotal gånger.
{10015}: Lite tråkigt att när vi får press i anfallszon så gör Dickinsson (av alla) ett halvhjärtat pass, så vi får hamna i egen zon där vi blir kvar ett tag såklart.
Dicken är skyldig till det här fenomenet vad jag har sett tre gånger den här matchen så hur klok han än är så har inte han heller löst ekvationen att få ur pucken ur zonen.
Vi har mer och mer fastnat i egen zon den här perioden och varje jävel som väljer att vara nonchalant att få ur pucken har i det läget valt att spela på tok för länge i försvarsposition med i kvadrat stigande mjölksyrenivå. Det börjar att vara dags att inse konsekvenserna av sina handlingar.
Skellefteå vinner alla dueller hela tiden. När Modo får pucken tar med det så lugnt så lugnt så man hamnar under press och blir av med pucken. Helt sjukt vad många sengångare Modo har i laget.
NuMo: Trenden! Vi orkar i 1:a perioden men eftersom vi alltid bara ska spela enkelt och skicka ut pucken så får vi aldrig äga utan mest bara jaga, vilket gör att vi tröttar ut oss fortare än motståndarna. Det är även dags att se konsekvenserna av att bara lägga sarg ut också.
Det jag sagt, även om man måste läsa noga, är att lägga ut skall följas upp av ett medvetande från alla spelare vart pucken läggs ut och det är där fokus skall läggas.
Paniklägger man ut var som helst får vi inget uppföljande tryck och det ger oss inga favörer.
Bara en dryg minut kvar och vi har hittills överträffat de flestas förväntningar. När vi väl haft anfallsspel så har vi varit livsfarliga. Det är nästan så vi hade kunnat leda med ett mål till.
Nu har vi en otroligt spännande sistaperiod framför oss.