Det jag sagt, även om man måste läsa noga, är att lägga ut skall följas upp av ett medvetande från alla spelare vart pucken läggs ut och det är där fokus skall läggas.
Paniklägger man ut var som helst får vi inget uppföljande tryck och det ger oss inga favörer.
Bara en dryg minut kvar och vi har hittills överträffat de flestas förväntningar. När vi väl haft anfallsspel så har vi varit livsfarliga. Det är nästan så vi hade kunnat leda med ett mål till.
Nu har vi en otroligt spännande sistaperiod framför oss.
Greenwolper: haha nu gäller inte regeln med avvaktande målbur??? Där borde Skellefteå åka ut å vi ha pp. Sjukt vissa matcher kan avgöras så men vissa gäller inte samma regeln. Kunde ju vara bra om samma regler gäller i alla matcher.
{5647}: Skulle vi mot all förmodan ta poäng så är det inte orättvist. Vi tävlar på ett helt annat sätt än tidigare, då kommer poängen förr eller senare.
Men tror de är bättre att jävlas lite och låta Pudas göra bort sig. Hans psyke är redan taget idag så. Krävs nog inte så mycket för att han ska göra en Grewé
Det ena gör det andra. Gör man mer rätt så ser man att det lönar sig och då kämpar man inte i onödan.
Jag är säker på att vi kämpat tidigare också, men när man kämpar i vacuum som blir det lätt att man känner sig hjälplös, så det ser ju meningslöst ut. I hjärnorna kämpar man nog bra mycket mer än vi kan tro.
NuMo: Det är som Kronwall säger, fullständigt vansinnigt att lägga ut puckar diagonalt som MoDo gör! Puckarna ska läggas ut rakt fram, så man har uppbackning!
Lindvall med två jätteräddningar i slutet på andra. Kunde- och borde varit 1-3 där.
Confusius: Själv tycker jag det är 100% situationsberoende. Ibland är det helt fritt diagonalt då motståndaren tjuvar mot sargen, men kostnaden om man misslyckas på ett utspel ganska centralt är mycket högre.