SPOODI: Som jag skrev. Det håller inte i längden att spela så av avvaktande då motståndarna bjuds på finfina skott hela tiden. Men vi har ju aldrig varit över 80% i BP så jag förväntar mig inte att MK ska förstå.
I stunden så kan det mycket väl vara så, statistiskt. Förlusterna är att man inte har något eget motangrepp. Man tappar ju eget initiativ helt. Tempot och rytmen förstörs.
Gavelo: Det är väldigt mysko faktiskt. Jag börjar tro att han tänker att spelarna ska kunna rensa efter man blockat/stört skott. Men vi hinner ju aldrig dit först, och gör vi det nån gång så lyckas vi ändå inte rensa.
Gavelo: Vadå vi pressade stenhårt första 20sek efter tekningen med 1:40 kvar. När vi inte fick ut pucken krymper man för spara energi och ligger rätt i block. SSK skapade ingenting egentligen som vi inte hade koll på. Helt okej BP
Gavelo: Karlin har sagt flera gånger att han är nöjd med ett passivt BP. Det är bara att gilla läget då det aldrig kommer ändras så länge han har ansvaret för det
Vargen: Men när ska sopan Karlin inse att denna lila box inte kommer hålla i längden, vi är ju aldrig ens nära att erövra pucken utan vi tillåter ju motståndarna att ha puck i hela deras powerplay medans vi står som koner.
Ja, det har jag också funderat på. Det jag tänker på är att forwards inte riktigt ligger rätt i sin press och att backarna då hamnar lite på mellis. De kan inte gå all in i anfallet.
Å andra sidan hade Näsén och Bernhardt brytt sig om det. De var å tredje sidan galet naiva om det defensiva.
Men Svarten har rätt. Skall han vara med i den här ligan så måste han röra på fötterna hela tiden. Svårt för en så stor som vant sig med att förlita sig på sin storlek. Men han kommer att bli bättre på det.
modomille: Smått oväntat att man valde Falken ändå och därmed satte Elton som bänknötare. Men kan förstå det också om han gjort det bra på träning. Halvsvår match och inte något Troja/Vimmerby.
NuMo: På plats. Man har blivit bortskämd förra säsongen med att vi hade ett så fint publiksnitt trots skitsäsong. Tråkigt att många inte vill komma när vi spelar i HA, trots att vi ligger tvåa.