Gavelo: Vi kan ju inte pressa konstant i 2min om vi inte får ut pucken? Vi försökte stressa ut pucken men misslyckades då måste man krypa så man orkar ligga rätt. Ibland får man inte utdelning bara
Sigge: Karlin körde samma taktik i Mora, låta spelarna styra upp spelet, sen fick han sparken efter att halva laget var emot hur han coachade. Bland annat.
SPOODI: Tycker Norén gjorde ett bra BP. Men nej överlag är det inte ett bra BP vi har och det är nästan alltid mer tur än skicklighet när vi inte släpper in mål i den spelformen
SPOODI: Men om vi krymper ihop i knät på målvakten får vi aldrig ur pucken. Vi är det enda laget som fastnar i egen zon 2 min under BP. Om det är en strategi från Karlin ifrågasätter jag hans hockeykunskaper med emfas.
Gavelo: Nu har Karlin tappat allt mitt förtroende. Återigen två minuter i egen zon i boxplay, samtidigt som vi själva knappt kommer in i zon i powerplay. I 5-mot-5 hamnar vi gång på gång i sarghörnen istället för att ta oss in på mål.
När det har sett ut såhär i år efter år, oavsett serie eller spelarmaterial, då kan det inte vara en slump. Om inte tränaren bär ansvaret, vem gör det då?
Jag tror du har rätt. Men när vi fått igång spelet, börjat få utdelning och börjar känna oss bekväma att vara det drivande bättre laget så skulle jag önskar att vi övergår till en press mot dit pucken går i BP. I alla fall tills det är uppenbart att vi inte klarar av att stressa mer.
Det skulle ge oss stora fördelar både psykologiskt och egna motvapen.
NuMo: Han tappade omklädningsrummet och fick gå för att många spelare inte gillade hur slapp han var i sin coachning. Resultaten var inte kritiska men situationen blev ohållbar.
SPOODI: Att Karlin inte är en bra coach, ungefär det jag sagt hela tiden. Att ha en coach är aldrig något kortsiktigt, det måste fungera på sikt och jag ser liksom inte vad som gör Karlin till den profet många här upphöjer honom till.
Gavelo: Karlin är inte en dålig coach men han är inte rätt man för HC i MoDo. Men tjänar inget på låta han lämna just nu finns inget bättre namn på marknaden.
Framnäs: Sen är det lite som Hinken sa i pausen att det blir lite för mycket solokörning i den kedjan med Kelleher/Topping/Larsson. De borde kunna få till det bättre. Topping kanske kan störta mer in i zon och ge alternativ till Kelleher att släppa pucken snabbare
SPOODI: Det går inte att beskylla MK utan man måste nog syna varför Hinken gav honom ett nytt 3 års kontrakt?! Hade räckt med 1+1 för att utvärdera kan jag tycka. Känns som mycket svågerpolitik
Lovande anfall. Jag tror vi kommer att trycka mer i den här perioden. Går vi fel och får kontringar emot oss som vi inte klarar av så går det hål i ballongen vi börjat blåsa luft i.
Gavelo: Det är som att en företagsstyrelse ger ett 3 års kontrakt till en VD som kör ett bolag i konkurs. Därför har jag alltid varit emot att en sportchef och HC är kompisar sedan innan. Då är det mer risk för svågerpolitik.
Vi började efter en tradition att ha stabila tränare att byta som galningar. Det var plötsligt den nya tiden. Det var däremot inget bra för klubben. Man märker att man börjar bli gammal, det kändes som nyss. Med Karlin så vill man gå tillbaks till det stabila. Någon måste bli vald.
Det blev Karlin. Jag håller fortfarande med om det. Eller är det meningen att vi skall sluta alla säsonger med Melin?
Gavelo: Det tror jag inte en sekund på. Det är rena killgissningar. Forsberg, Lilliz och flera andra har väldigt höga löner och Kenttä ljuger alltid medan Gradin brukar vara öppen med siffrorna.
Ytterligare ett värdelöst BP (Om inget mål i baken är värdelöst) men vi har chansen att revanschera oss i spel fem mot fem.
Men jag såg flera bra intentioner i att läsa spelet i det här boxplayet. Det fanns en bra kommunikation mellan spelarna, man stötte mot puckhållare tidigare gemensamt. I alla fall tyckte jag det såg ut som så.
Bad_Brett: håller med om att den här matchen är bland det sämsta jag sett, men att det sett ut såhär år efter år är ju de facto inte sant? Köper att man ger Karlin kritik men den här skitkastningen är tröttsam. Menar du att han tog oss från typ plats 10 i ha till en säsong i shl med spelet du beskriver?
Man blir mer och mer fundersam över varför Karlin öht vill coacha modo.