Spännande att se Ranta tillbaka. Den kedjan behöver vara bra ikväll för framgång. Kommer studera första och andrakedjan hur dom står sig. En vecka att bevisa att dom förtjänar vara kvar högt i hierarkin innan Oregan tar någons plats.
Kommer bli spännande och rolig match! Tror dock på förlust. Dalle-kedjan nätar och Boys målar såklart. Olle Ek kommer få stå halva matchen. Det är min spaning 😬
{9315}: Jag har en känsla av att vi gör en solid defensiv insats med äkta köttmurshockey. Ranta, Walli och Granen kontrar in en puck vardera. Dalle och Lander blir frustrerade när dem inser hur omotiverat upphaussade dom är.
{9315}: Var vi som gjorde LHC dålig, tveklöst. Såg närmast chockad ut över tempot och liret som MoDo visade upp. Vi ska verkligen inte be om ursäkt för hur bra man faktiskt varit de två inledande matcherna.
Tycker f.ö lite väl många motståndarfans(och kanske spelare också) som på förhand bestämt sig för att MoDos HA-stomme är för dålig just FÖR att den senast spelade i HA. Exakt sådär resonerade man själv under hundåren efter SM-guldet. ”Vår trupp är mer meriterad, vi SKA VARA BÄTTRE.” Men riktigt så enkelt är det inte.
{9315}: Handlar lite om hur målen faller, men samtidigt så är det inte Västervik och Tingsryd vi plockat 4p av. Jag ser ingen uppenbar anledning till att vi skulle göra en plattmatch.
Tarasov: säger inte att modo ska göra en plattmatch och tycker hellre inte modo ska be om ursäkt för poängen dom tagit. tror dock att det blir ett annat monster att möta idag än tidigare och kanske en större prövning än tidigare. om det blir som jag tror från timrås sida
Nucky: Håller med samtidigt som jag tänker att MoDo måste fortsätta slita skiten ur sig och bygga en jämn nivå i sitt spel över samtliga omgångar. Vi måste fatta att vi kommer vara nere i botten och behålla underdogstämpeln så länge man bara kan. Spontant tänker jag att dagens match fortfarande kan ge den tändningen som behövs för att killarna ska ge Timrå en match iaf i kämparglöd. Nästa match mot HV däremot luktar storstryk långa vägar. Nä ödmjukhet hela säsongen bland oss fans och bland spelare är kanske tråkigt men den enda vägen till att undvika kval till våren.
JoJo2613: tycker det ska ogillas. Varför? Vi har en målvakt som inte alls varit dålig o som ny i ligan tycker jag man ska byta så lite som möjligt.
Men å andra sidan. Alla måste väl få komma igång och de måste väl få se hur han för sig. Men tycker alltid det signalerar lite "vi förlorar nog ändå så vi slänger in backupen" när man byter ut någon när den spelaren inte varit kass.
MorganaLefaey: vi har ett tufft schema kommande vecka. Match idag, tisdag, torsdag och lördag. Lassi kan ju inte stå alla matcher. Det skulle ju ingen målvakt orkar.
NuMo: skitmål värre. Men de hade kämpat sig in i matchen. Sen har vi några som gillar att kliva framåt o göra det vidöppet. (Ej med målet att göra,bara omservation)
Spännande att se Ranta tillbaka. Den kedjan behöver vara bra ikväll för framgång.
Kommer studera första och andrakedjan hur dom står sig.
En vecka att bevisa att dom förtjänar vara kvar högt i hierarkin innan Oregan tar någons plats.
Kommer bli spännande och rolig match! Tror dock på förlust.
Dalle-kedjan nätar och Boys målar såklart. Olle Ek kommer få stå halva matchen.
Det är min spaning 😬
Vad har ni för spaning?