Fy fan vad jobbigt för den domaren och stå framför 7000 och förklara att man var rätt värdelös som inte kunde se på bilderna vad som hände. Man dömde bort på isen och åkta bara in lite pliktskyldigt för att se till "att få det rätt".
Sedan kom storebror och rättade till beslutet och man fick åka ut och kolla och sedan skämmas inför 7000 pers.
JonteD: Grejen med Jonte är väl att han egentligen har alldeles för mycket talang för att vara en endimensionell spelare i SHL. Hade han haft lite bättre inställning skulle han spelat i NHL, alternativt i alla fall tagit sitt defensiva ansvar i SHL.
Och att han i matcher mot oss är precis som Finska spelare var fram till 1995. Det spelade ingen roll hur det gick mot andra lag, bara man vann mot storebror. Faktiskt charmigt egentligen.
Vet inte vad som hänt med Dahlen idag, han brukar alltid vara bra mot oss. Idag har man ju knappt sett honom på isen eller i offensiven. Såg honom i första där han först svängde av för en tackling och sedan när han rensade bort pucken snabbt när han skulle bli tacklad.
Inte alls den där spelaren man sett som vårdar puck i offensiven och skapar oreda med rörlighet och smarta passningar.
Paninaro: Dom nya taktiska dragen verkar ju uppenbarligen funka 😀
Men innan vi börjar suga av varandra härinne, vi kan gott och väl kamma 0 dom tre kommande matcherna! Bara hoppas att Åsa-Nisse inte skrapar ihop många poäng!
Hur som haver så måste nu Åsa-Nisse vinna 3 matcher mer än oss sista 9 matcherna!
NuMo: I kväll tog tillbaka lite i målskillnad där HV gjorde 10 på Oskars dom förlorade med 3 mål i kväll och vi vann med 6 mål så 9 + tog vi in på dem.
dempa: Jag vet ju en sak! De kommer bli svårt för er framöver i serien kom ihåg de vi är trots allt bättre än er hur ni än surrar 😈 de fattas lite än så länge!!!!!?
Grattis till välförtjänt vinst, hoppas ni fixar SHL platsen till nästa år-då jävlar hoppas jag vi kan bjuda upp till dans som typ kvarten 2007, jag är dock långsur på Leifs Svartvardets grabb elände fortfarande...😁
Confusius: 9p denna vecka - VEM FAN HADE TROTT DET? Bara det är värt en avsugning. Detta stärker självförtroendet åtminstone och mycket väl kan vi kamma noll kommande matcher men IKVÄLL SPÖADE VI LILLEBROR!
{5647}: inge konstigt egentligen, derby är derby sen att det rann iväg är väll ett resultat av att modo har mer press att vinna och derbyt kom lägligt efter 2 raka för er Timrå inte gör sin bästa match.
NuMo: Ja trashtalk mot Dahlen är trist, det är en grym spelare, idag var väl inte hans dag.
Vill höja Lassi också. Han har släppt in 3 mål på 3 matcher. Det är en vinnarskalle av rang. Riktigt kul att se. Jag tror han behövde vila, därför kan han leverera nu match efter match.