{5647}: Vi vinner inte matcher vi borde vinna för att vi inte är bra nog. Tror inte Karlins spelide är problemet. Problemet är att spelarna troligen inte är bra nog. Bara våran fjärde femma tar fighten match efter match och hade resten av laget haft samma inställning så hade set sett annorlunda ut
Gusse: som jag varit inne på tidigare. Tror inte widebro/hinken har fattat vad prislappen för spetsspelare i högsta ligan är. Vi kanske inte har råd att spela här uppe.
Laget är nog både bra och genomtänkt sammansatt på papperet. Problemet är bara att vi byggt för divisionen under.
Strålande att vi har sex miljoner i eget kapital om alla tvpengar försvinner med en ev degradering.
Får hoppas att den som tar över efter widebro inser vad högsta ligan kostar.
Jag lider med karlin, kan inte vara lätt att jobba med ett material som helt enkelt inte håller högre klass.
Men går det förkylning och andra sjukdomar i truppen så har jag full förståelse för att den extra energin saknas i fysiskt och alert sportutövande. Kanske vi kan få en boost om laget blir piggare och smitta börjar härja i andra regioner.
Faktorer som inte går att rå över och en tråkig sak för oavsett lag som blir drabbade.
{10015}: Tror tyvärr bara McDavid hade kunnat rädda upp detta fuskbygge. Hinken har värvat ett mediokert allsvenskt lag och inte ens Karlin kommer rädda upp det.
Förra säsongen klarade vi oss på kämparglöden och nyhetens behag
Vi måste få spelidén att stämma med spelarna. Just nu hamnar vi verkligen i problem. kuggarna går inte ihop. Spelarna har inte fattat sina roller, eller så har Karlin högre ambitioner än vad laget klarar av att hantera. Jag gissar på det senare ändå.
Frontschwein: Samtidigt var vi väl överens om att MoDo har bättre lag i år? Vi har ju ingen kedja som fungerar. Därför faller ansvaret på Hinken/Karlin.
snowden: Hinken har värvat ihop ett bräckligt korthus. Inte ens världens bästa tränare hade fått ordning på detta bekväma gäng. Även om det finns mycket Karlin kunnat göra bättre
Sigge: Kan säga med säkerhet att det blir kval redan nu. Ni som vill kan göra ett skärmklipp på den här kommentaren. Håll bara ut nu, låt inte Timrå få förnedra oss.
Marrdin: kan andra tyvärr. Känns mest som Timrå bara åker ifrån oss. Vi måste lyckas stoppa deras spelare och skapa något framåt. De kan åtminstone bjuda oss på ett mål i tredje^^
Karlin har tre uppflyttningar till tre olika serienivåer på sitt CV: Division 1, Hockeyallsvenskan, SHL.
Henrik Gradin har… blivit sportchef för MoDo och agent åt Colorado för att han är bästa kompis med Peter Forsberg i princip. Precis som att Timander, Jonsson och Näslunds söner gått före i J20 trots att de är klappkassa, så har Hinken gått före förmodligen hundratals personer med samma ambition. Han var assisterande tränare i MoDo långt innan Karlin ens var på tapeten. Säger ju något. Det här lagbygget är felbyggt från första början och problemet nu är att Karlin inte längre kan trolla.
Kan dock Widebros avsked ha något med detta att göra. Insåg styrelsen och Hinken att han satt en budget som inte skulle hålla? Bara en tanke…
Dexter : Hinken lyckades bra i allsvenskan men har misslyckats kapitalt i SHL. Han har helt enkelt inte kunskapen för att göra rätt rekryteringar på den här nivån.
Marrdin: jag tänkte på det ifjol med, vi ser tunna ut. Sedan är man inne på eliteprospect och nej det andra laget var inte tyngre idag heller. Det kan ju vara en detalj med, då Bäckström har livstidskontrakt
Bra av Woods.