JoJo2613: Ja, Sam lär väl oavsett inte vara aktuell innan juluppehållet så de kommer nog fortsätta framöver. Såklart färgad av insatsen igår men tycker kedjorna kändes bra. Måns är dock kanske inte klockren som fjärdecenter.
KB: nej, jag är beredd att testa theo där. han har inte gjort nån glad än så länge denna säsong men vill minnas att han funkade helt okej med sebbe och op i slutet på förra säsongen?
ska inte säga att måns varit en besvikelse på slutet men han har inte stuckit ut positivt och det är frågan om han petar någon av yttrarna. även om woods har det tufft så vet jag inte om måns är bättre?
Zource: Bara bra att ha rutinerade NHLare som fyller ut och täcker upp, samt visar ungtuppar vad som krävs. Det är ingen Jesus som kommit hit, jag håller med dig där.
Costanza: Gillar att Benson känns genomstabil i det mesta han gör. Sticker inte ut allt för mycket åt något håll men lugnt, tryggt och rejält med en touch av lite kreativitet. Än så länge såklart.
KB: Jag och du är rutinerad här. Ge killem lite tid att hitta hem i Höga Kusten. Snubben har ett nytt jobb. Det är väl Woods vi undrar mest över. Har SAIK eller Big Dick skickat flyttlådor redan ;-) ?
KB: Det hade varit roligt att sno Tyrväinen mitt framför ögonen på Lule. En stabil och fysisk center!
När Hinken säger att marknaden är tokslut så undrar jag vad han gör om dagarna. Det borde rimligen finnas spelare överallt som vill ha en nystart i annan klubb.
Zource: George och Tarasov vill alltid köpa. Det går alltid att sälja. Men bra om vi kan börja tugga in nått nytt och slippa hänga vid det kalla januarifönstret bakom Åsa-Nisse. George har respekt för smålänningar som sparat.
Zource: Om Jasek och TN fortsätter såhär så ser jag ingen panik att värva en center i dagsläget, då kan man lika bra vänta och se vad som dyker upp, blir ju väldigt mycket billigare att plocka något i januari, februari än i december.
Skulle Sam visa framfötterna när han är tillbaka så kanske man borde försöka hitta en back ist, en rejäl defensiv pjäs.
Sigge: Finns säkert spelare men ska vi värva en center så måste det vara något som är avservärt mycket bättre än Tyrväinen och då finns det nog inte så mycket ledigt, om det ens finns. Möjligtvis fram emot slutet av januari men i dagsläget tror jag det är stendött.
{7426}: Tar tillbaka mitt dumma gnäll på JeppeO. Tycker han visar bra skalle på isen och framför kameran. Känns jävligt genuin och det behöver vi. Skönt att se den inställningen och kunna ta det framöver. Norlinder växer för varje match också. Har grym ledarpotential.
Tarasov: Älskar Näsén och fattar hur tungt det måste vara för honom nu när julen också kommer. Berglund kanske kan komma in så att Näsan får vila. Skiter i hockey när man tänker på den killen och deras nya familj med en liten knodd. Blir bara ledsen.
Tarasov: varför tror du Näsén skulle bänkas om Berglund värvas? Menar du förresten lång- eller kortsiktigt? Förstår han har det tufft, men svackan kan ju, förhoppningsvis, vara under en begränsad period.
Tarasov: Satt med på en genomgång inför Timrå matchen som Jonas Holmström höll. Han sa att Nänsen är topp 3 i shl när det gäller spelsinne och passningar. Men jag förstår att det kan vara en hel del som spökar för honom.
{9315}: Varför Måns har kroknat för att han får spela center i en fjärde lina, killen är inte center.
Måns är en av våra bättre värvningar. Han har ett fint spelsinne, och ser isen bra. Han är en bra passningsspelare, han har poängpotential, och han kan spela fult(play dirty).
Enda nackdelen är skridskoåkningen. Killen ska spela ytter högre upp i hierarkin.
Han blev arg på domaren.