Äh, jag vet inte. Jag tyckte att det såg massor ut det Frisco klistrade in. Fast i vilket fall som helst så gör det ju absolut ingenting, då hockeyguden som sagt utdelade sitt straff direkt.
knaskamilla: Det där med målvaktsklubbor är lite kul. Glömmer aldrig den vårdag 1984 när BIF spelade VF ur ES med härliga 8-3. Högosta tappade vid ett av målen sin klubba och fick inte någon ny från båset. Har för mig att "masken" sprätte upp pucken som den gode Göran försökte plocka!
knaskamilla: Intressant. Jag ska klippa in lite från regelboken. Hände något av det som står i texten i lördags i Kempehallen?
--------------------------------------------
Regelboken
Straff [Avd Straff]
556 - Bruten klubba
En spelare eller målvakt vars klubba är bruten får inte ta emot en klubba som kastas in på isen, men får ta emot en klubba från en lagkamrat utan att åka till spelarbänken. Om en spelare vars klubba är bruten inte omedelbart lägger bort den brutna klubban, skall han ådömas: Mindre straffet (2) En målvakt får fortsätta spela med en bruten klubba till nästa stopp i spelet eller tills han på ett tillåtet sätt försetts med en ny klubba. Om en identifierad spelare kastar en klubba till en målvakt från spelarbänken, skall spelaren ådömas: Mindre straffet + Game Misconduct penalty (2+GM) Om en ledare kastar den nya klubban till honom från spelarbänken skall hans lag ådömas ett: Lagstraff (2) och ledaren skall ådömas: Game Misconduct penalty (GM) Om klubban kastas av en oidentifierad person i närheten av spelarbänken, skall laget ådömas ett: Lagstraff (2)
110
1. En bruten klubba är en klubba som, enligt domarens uppfattning, är obrukbar för vanligt spel.
2. En spelare utan klubba får delta i spelet.
111 Om målvakten åker till sin spelarbänk i ett spelstopp för att byta klubba skall han ådömas: Mindre straffet (2)
Målvakten får åka till spelarbänken och byta sin klubba under pågående spel. Om en spelare deltar i spelet då han är på väg med en ersättningsklubba till en spelare eller målvakt, skall han ådömas: Mindre straffet (2)
Då min mor lyckats flytta diskussionen kring den här matchen till en tråd som handlar om nästa match gör jag nu ett försök att flytta tillbaka den. Kom plötsligt, apropå Huusko, att tänka på Jämtin. Är det någon som har koll på varför han inte spelade de två sista perioderna?
Äh, jag vill nog förklara det med att Damgaard är en lugn, trygg och ganska bra hockeyspelare, i grund och botten. Tidigare har han nog bara varit lite för finkänslig för att lämna ett bestående intryck i den här säsongen av överpresterande från alla håll och kanter i MoDo, eller något sådant.
Sannes: Äh, vad är väl Schlagerfestivalen mot en omgång av Hollywood Home Game, och spänningen kring hur en deltagare skulle lyckas få med övriga bordet på satsningen när han själv satt med ett fyrtal i sexor och låtsades vara illa ute genom att kalla på experthjälp via det röda kortet. Oerhört spännande!
knaskamilla: Själv är jag lite besviken att Percy Nilegård inte hade en jakaranda-rutig kostym på sig under eftermiddagens match. Sen var ju faktiskt både Aucoin och Hinote ovanligt oflitiga besökare till utvisningsbåset i eftermiddags.
Det var inte många matchkommentarer här, inte... Tråkigt att dagens match inte var en slutspelsmatch. Det hade varit en bra början på slutspelet, känns det som.
Stackars Liv var inte nöjd alls. Först slog han sönder en klubba i vredesmod efter att ha släppt in ett mål, sedan gick den nya klubba han fick också sönder, och sen släppte han in femman när han skulle hämta ny klubba igen. Kanske det bästa för honom vore att inte spela med klubba överhuvudtaget?
Kul att Timander börjar komma igång! Kan bli riktigt bra inför nästa säsong. Kanske.
Hmm. Jag hade mer jag ville skriva, men nu har jag glömt. Jävla korttidsminne till att vara kasst.
Salle: Tror faktiskt att vi ikväll fick bevittna ett mirakel, eller hur ska man annars förklara det faktum att Damgaard lyckades skjuta två slagskott efter varandra på mål ?
Trevligt var också MoDos spel. Nu spelade dom hela matchen och rätt bra dessutom. Alla jobbade och alla kedjor alstrade press och chanser.
Backskott i PP, skott istället för ett pass för mycket ja det var mycket som såg bra ut.
Gästrin gjorde en grym 1:a periodm, Warg visade klass och Salo såg alert ut. Synd att han inte fick hålla nollan men jag tror inte att rutinerade Salo bryr sig så mycket.
Alertast var dock Timmy när Liv skulle byta klubba. Ett redan klassiskt mål som vi kommer att skratta åt i många år.