{7639}: Öhman har spelat bra ikväll, och lite rörande att se hur glad han blev över målet.
Tycker förresten nr 32 Max Wahlgren är RIKTIGT bra, smäller på och tar för sig i närkamper samt riktigt snabb på grillerna. Hans lina med Jellvert och Sylwia biter sig fast gång på gång. Ser hellre honom få speltid framför Hagelin i dagsläget.
Skönt att se Rosdahl tillbaka. Tycker han ger laget ett helt annat djup, och är trygg i båda ändar av planen. Vi kändes lite winning-streak stabil ikväll, även fast KHK var svag.
Nucky: För första gången blir jag inte less över att ni ironiserar över Vesel. Tambellini blev en galet mycket bättre värvning, även fast de är olika spelartyper och inte ska förväntas göra lika mycket poäng!
Vesel är i ärlighetens namn en tredjecenter, inte mycket mer än så. Tambellini världens bästa korplirare? 😉
Monno: Nej verkligen. Spelare med skridskoåkning som sin svaghet brukar ju i regel ha svårt i HA. Jag trodde faktiskt att det kunde bli en flopp här, men bara att lyfta på hatten, Hellkvist har verkligen hittat rätt roll för Tambellini!
goleafs: Att en bloggare för ett lag skriver ner motståndarna spelare får nog anses vara ”normalt”. Men att en betald journalist som Adam J får scoutrapporter som visar sig vara rätt tveksamma är rätt dåligt. Har för mig att Monno nämnt det innan.
Tarasov: Adam J:s hockeykunskaper finns inte, det vet vi sen tidigare. Men här om dan så kom nog det värsta på länge från honom, han tog ut ett "superlag" från allsvenskan där han tog med Simon fernholm men inte Toby eller Norris Norlinder🤔
Nucky: Tycker definitivt att Tambellini är svag på rören, men vad gör det när han gör 2p/match? Bevisligen tillräckligt bra skridskoåkare för att vara en klasspelare på HA-nivå iallafall.
I ett race från kortsida till kortsida tror jag dock att Tambellini skulle vara bland de långsammaste i Modo. Tur att hockey handlar om mer än enbart skridskoåkning, och i dessa delar håller Tambellini hög SHL-klass.
Nucky: Tycker hans skridskoåkning är rätt bra. I övrigt så skall Oscar Tellström träna med A-laget idag. Roligt inte för att det är Pscar utan för SC/scout faktiskt jobbar👏🏻
Nucky: Sen har det nog lite att göra med att han hela livet tränat hockey för spel på liten rink, skulle han stanna 1 säsong till så tror jag man skulle se en förändring nästa säsong.
Tarasov: Aha, Johan Jonsson/Tellströms grabb. Johan hade ju någon säsong i Modo men gjorde väl större intryck i Luleå under lockoutsäsongen om jag inte minns fel.