Monno: Jo helt klart ska man vara det, så missförstå mig rätt.. Vi såg igår att när Karlskrona skruvade på tempot så hängde inte råttorna med. Karlskrona hade väl samma effektivitet som Modo brukar ha. Med normal utdelning så skulle matchen definitivt varit avgjord innan 60 minuter, men det är målen som räknas. Hoppas vi kommer ut med ett högt tempo och att puckarna studsar med oss för en gångs skull. Hur bra tränade är Allsvenska lag jämfört med SHL lagen? Någon som vet hur de tränar?
Ben Perrault: Ännu mer anledning till att vi måste sätta puckarna. Det räcker med några få strö anfall för Leksand så kommer dom göra mål. Vi måste sätta chanserna.
{7639}: Vi har flyt nu pp sugen balle det kommer inte hålla om vi inte börjar producera där. Leksand är så pass skicklig i pp så räcker med 2 sådana så är det 2-2.
Men får vi fast pucken i Leksands zon så orkar ej deras backar stå emot riktigt. Men fortfarande är vi väldigt långsamma i tempot
Dundee: Vi är imponerande dålig i PP för tycker inte Leksand behövt ta ihjäl sig i den spelformen direkt. Och visst har Leksand bra PP. På allsvensk nivå. Hur det är mot ett SHL lag återstår att se. Sämrr förhoppningsvis. ;-)
Intrycket av den här perioden, där jag sprungit mellan spisen och teven hela tiden är att Modos lag blivit på tok för långt och att det är Leksand som dragit fördel av det. Emellanåt har det ju sett ut som rena rama bandymatchen.
Är vi lurade?
Å andra sidan så kan ju även vi utnyttja läget om vi kommer med bra fart, men det är inte ett bra försvarsspel med de oerhörda ytorna vi bjuder på.
{7633}: Det är ju lite hans karriär efter knäskadan tyvärr. Just därför jag förstår om han vill testa något nytt. Fast går inte att förneka att han är nyttig.
Monno: Alltså Leksand har ju perioder då dom känns farliga. Framförallt Olofsson och Porsberger. Men jäklar dom har ju en lägsta nivå knappt vi presterat i år...
Monno: Skröders kedja är ofarlig i vanlig ordning. Dock är jag väldigt glad att ritchie kamperar med 10 och 15, då han betydligt klokare än sina kedjekamrater.
Vi är som iglar på dem hela tiden i anfallszonen vilket är helt rätt medicin ser vi. Leksingarna blir stressade får tunnelseende och får otroligt svårt att komma ut med pucken på ett vettigt sätt. När vi erövrar pucken så tar vi betydligt bättre beslut med bra målsättning i vad som skall hända i nästa moment.
"Någon betänketid får inte Depp när han överrumplas av två falska poliser som tar hans dotter, ger honom en pistol och en order: döda guvernören inom 90 min annars dör flickan... Badhams thriller följer sedan händelserna minut för minut, intill sista nerviga sekunden... "
Hoppas vi kommer ut med ett högt tempo och att puckarna studsar med oss för en gångs skull.
Hur bra tränade är Allsvenska lag jämfört med SHL lagen? Någon som vet hur de tränar?