NoMercy: Ja torsk i afton och god by SHL. Leksand har gjort 3 mål under ordinarie tid på 4 matcher. Säger en del om hur dåliga vi är , katastrof! Man måste förstå att LIF var ett botten/mittenlag i allsvenskan.
Men allsvenskan har aldrig varit sämre, som någon sa...
Nu måste fler spelar kliva fram, annars är det got natt. Vår stora stjärna Butler får gärna visa vad han har betalt för...
Jag vågar inte lägga något i potten nu. Det här laget har verkligen förmågan att prestera sämre än vad man förväntar sig gång på gång. Det känns som sista chansen ikväll. Frågan är vad Modo skall bekräfta ikväll. Sin förmåga eller sin oförmåga? Jag kan inte ens gissa.
Ja då är vi där vi inte vill vara. Vad ska vi nu göra? De är ju bara att släppa på hämningarna och gasa. Givetvis med förstånd, vi får ju inte blotta om för mycket bakåt. Jag vet inte man kan vända och vrida på allt och alla. De viktigaste just nu är att vi forcerar in puckarna i mål. Och de behöver inte vara snygga mål de är antalet som räknas.
- Det är i motvind en drake lyfter.
Jag hoppas att motvinden är tillräcklig för oss i kväll, så att vi lyfter
Du kan din hockey! AJ inne precis på det du snackade om i förra matchen, att man måste utnyttja det höga skottet och backarna mer i anfallen, man kan inte gå in för mycket framför mål och dribbla för där är Leksand täta och effektiva. Intressant och se ifall denna taktik slår väl ut.
Jag tycker Modo platsväxlar bättre i dag vilket gör att Leksands rätt stappliga backar (läs Frögren) får det mycket jobbigare att boxa ut. Vi utnyttjar också höga slottet bättre, en bra nyckel mot igelkottförsvar.
Det viktigaste av allt är att Haukelands förtrollning är bryten och att Frögren ser ut att behöva rullator.
Oskar Lang och pojken från Apple River är farliga för Leksand.