Härmed förklarar jag Modo klara för slutspel
Hatten av för Luleå!
enligt nån statistik som visades här var 3e perioden den period vi var riktigt mkt bättre än LHC. Kan man hoppas det?
Luleå är mitt hopp..
spud:
Håller med.
Peter Andersson tillför inget och det var riktigt förvånande att Modo inte tog Time Out då Linköping pressade på som värst.
Bara ren tur att Linköping inte leder med ett par mål.
Det är en jävla tur att detta spel inte visades upp i förra säsongens sista match.
Vinner Luleå så går vi vidare annars har vi spelat färdigt och får sätta oss på läktaren.
Jag tror att trots att jag har nån form av magsjuka, feber samt en jävla träningsvärk sedan vasan att jag skulle platsa idagens lineup.
Ahnelöv? Hur mycket har du spelat på LHC idag?
Patrik Källstr:
Återigen, sluta lämna backarna ensam i spelvändningarna. Det kommer att kosta ett slutspel annars.
Bad_Brett:
Går matchen till sudden slutar jag lyssna på radion. Det kan jag lova!
Sawchuk:
Sedan vet vi ju att om båda matcherna går till övertid, kommer Växjö garanterat ta två poäng, medan MoDo bara kommer ta en.
Det bästa som kan hända nu är att Djurgården vänder och drar ifrån mot HV 71. Om Djurgården skulle leda med 5-2 eller något skulle nog luften gå ur Linköping.
Inte för att det lär hända...
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Modo har aldrig pucken mer än 2-3 sekunder åt gången nu.
Sawchuk:
MEN KAN NÅGON SLÅ NÅT HÅRT I HUVET PÅ ARTO!
Skriker högt NEEJ! Då Linköping missar sina lägen.
Sawchuk:
Tyvärr finns det fler backar som borde bänkas. Det är bara Lehtivouri och möjligtvis Pöck som håller måttet.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
MEN VA FAN HÅLLER DOM PÅ MED!
Se till och ha den jävla tredjemannen med hem!!!!!!!!!!!!!!!!
Och bänka Tollefssen!
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Citerar Wikegård: "Måste få till en hård tackling för att komma in i matchen" Eller nåt liknande ....
Sawchuk:
Känns som Modos chans är att Luleå gör sitt jobb idag.
Patrik Källstr:
Vad som händer är att Modo måste ha fått betalt för att Linköping ska få vinna.
Någon annan förklaring till att Modo ger bort mål och chanser på detta vis finns inte.
Sawchuk:
Det vi kan trösta oss med är att vi skulle vara helt chanslösa i ett slutspel. Gör man så här mycket misstag i en så här pass viktig match, har man inget i ett slutspel att göra.
supertr?tt: Dom gjorde mål och fick för sig att matchen stod på 60:00
Jag lyssnar också bara på matchen