Färjestad kliver ett steg närmare i alla fall. Tänk om de kniper en poäng ändå. Malmö däremot har jag inga förhoppningar på längre. De får helt enkelt avsluta med flaggan utefter anklarna. Werna måste i alla fall göra ett poäng eller två till.
4-0. Wernblom är nästan desperat i sin jakt på poängligan. Dessutom får han verkligen chansen. Nu spelar han nonstop och publiken skanderar - Werner, Werner!
Svaret till vad som hände idag i poänghänseende, fanns självklart redan att finna i dagens exemplar av praktverket, Gazetta-ripoffen, Aftonbladet Sport...
Karlberg: Jag skiter i det.
Wernblom: Det kan nog rinna på, men man får inte tänka för mycket på det.
Wewillwintoday: Ähh! Vem bryr sig om någon knasig poängliga. Wernblom gjorde överlägset flest mål i alla fall, inte dåligt när man har spelat överlägset färst matcher av de som aspirerade på samma liga. Det viktiga nu är att vi vinner varenda jävla match i fortsättningen. Gör vi det har vi stora möjligheter att ta oss till en final. Längre t.o.m.
Enligt Radiosporten är det tveksam ifall Karlberg får assist på Leksands 2-0 mål. Jag har slängt iväg ett mail till Peter Andersson för att veta säkert.
"I händelse av ett uppenbart fel i utdelandet av poäng för mål och passning, skall felet omedelbart rättas till. Ingen ändring får dock göras efter att domaren signerat matchprotokollet."
Det är alltså upp till Werners störste kompis att ge honom segern.