Gavelo: Walli har varit sämsta forward hittills. Obegripligt att mam hade honom i andra ett par tillfällen ifjol vid skador. Helt iskall. Woods börjar i alla fall komma igång litegrann
Gavelo: Södergran-Vigneault-Vela låter för mig mer intressant än motsvarande med Walli. Vela hade nog bidragit med mer grit och fysisk än vad Walli kan göra.
{9233}: För mig är Walli en uppgradering av Vela i många avseenden men värvningen är märklig oavsett. Vela hade ju en arbetsmoral som var smått legendarisk enligt folk i laget och han borde rimligen varit betydligt billigare än Walli… men ah jag tror inte vi står eller faller pga Walli i laget.
Just nu är vi värda minst en poäng!! Hoppas vi inte loosar med uddamålet nu på grund av ett klassiskt HA slarv sista minutrarna (det typiska för en nykomling i SHL)
Vi gör en så länge en bra match. Men det märks på vissa spelare att dom inte riktigt hänger med på denna nivå. Så nog håller jag med om att det skulle vara önskvärt att få in nån mer erfaren back och självklart nån mer spetsig anfallare. Annars mycket positiva tongångar en så länge.
Då "the forum formerly known as Twitter" suger så är det kanske läge att klottra av sig härinne igen.
Stabil match där vi i första perioden har lite för mycket respekt för SHL. Men i andra tar vi för oss mer. Behöver dock våga mer i anfallszon och skjuta snabbt istället för att söka bättre alternativ. För det går fort därute så chansen försvinner vid minsta tvekan.
Trilske: Som natt och dag från försäsongen. Det kommer naturligtvis bli ännu bättre, men känns ändå skönt att grabbarna förstår att man måste riskminimera för att det inte ska ringa direkt. Det som fattas är två vassa forwards bredvid Ruohomaa.
Monno: Ja, det det var han. Tur att vi inte brände resterande del av budgeten till att sparka honom, vilket har varit ett önskemål från 95% av forumet.