MoDo - Södertälje 10/12 2005
Har du förresten klurat något mer på huruvida djup eller bredd är att föredra, samt hur det tecknar sig i skallformen på utomjordingar?
Grislugnt? Luktande lugnt, bökande lugnt, nöffande lugnt...eller vadå?
Jag anar en viss bitterhet. Jag förstår dig. Jag är glad att det inte är fler som skriver i MoDoboken än vad det är. Jag skulle bli galen om allt vår gästbok innehöll var klagomål på folk som klagar på sitt lag, och emellanåt klagomål även från de som klagar på de som klagar på sitt lag.
Fast det har ju inte med matchen igår att göra, så nu tror jag att jag släpper ämnet.
Poffa eller Paddan eller vem det var som skrev det: Undrar hur glad Tuominen blev för/skulle bli om han fick höra det Lückner sa. Så uppmuntrande...
Om jag ger mig ut och halkar en stund så kanske jag hittar en snilleblixt.
På tal om ljus, förresten, så var ju Tomas Kollar snällheten själv igår.
Sitter och lyssnar på Harald från presskonferensen efter matchen. Han anser att MODO:s bästa kedja i matchen var Peter Öberg, Hella och Pasi Määtinen... nej, Tommi Määtinen.
Undra om Harald hade tullat på julspriten redan i tredje perioden? Kan inte vara kul att vara finne, alla verkar ju heta lika, eller nåt.
Saddam.. Men. Paddan: varför finns inte du på en Ericsson? Vad var det jag ville? Jo, du menar väl inte sparka hoppas jag?
Det är klart jag har stora krav på Svarten, han är ju något av härförare i laget.
Verkar som du har för stora www.butiken.su.se/pix/6601-500.jpg ?
Det är bara att hoppas att det här juluppehållet i varje fall återställer Svarten till lite mer normal standard. Är det förresten de nya kraven på mindre arbetstid för spelarna som gör att de två mellandagsomgångarna är utspridda över i princip varenda dag mellan den 26:e och 30:e?
Paddan:
Mannen är kung. Men så är han innebandydomare också. Det är ett bra släkte.
Frisco:
Tja, det var väl kanske lite roligt att han lyckades med någonting i den här matchen i alla fall. Förmodligen kommer Tavel-Olle få ringa till Arbetslöshetskassan på måndag. Eller kommer Hallin bara slakta honom som den gris han är och på så sätt bli av med honom för alltid?
Frisco:
På tal om den här matchen så kanske Brynäsingarna skulle bli glada av att se den. Inte bara för att Westerlind och Selander skulle se SITT lag vinna och inte för att en av deras värsta konkurrenter om att klara sig från kval förlorade utan för att Josef Bomma-igen som de så gärna ville ha visade sig från sin sämsta sida.
Eller vad säger man om tre tvåminutare, tre icingpuckar som var fullständigt vansinniga och ett slarvigt uppspel som ledde till ett MODO-mål?
För att citera O Vänster i Kempis, då en av dem frågade hur Bommen kunde vara landslagsuttagen: "Tja, de har väl könskboterat in henne."
Själv har jag inte haft tunnelseende sedan jag var på Botniabanans visning i Åsbergstunneln.
Jag ser ljuset, Jonathan!
Måste fråga en sak. Så fort det blir tal om nånting så verkar du ha stor vilja att försöka bevisa eller komma med en förklaring angående Timrå vs MoDo. Har jag missuppfattat eller är det prestige som ligger bakom?
Nu blir det hockeyabstinens till den 28e. Och den 30e äntligen hemmamatch för Hawerchuk för första gången i år.
Är läget lika grislugnt på erat officiella forum?
Förra matchen talade Timander om att man beslutat sig för att skjuta mer i PP, hur kan det då komma sig att man måste passa pucken i en oändlighet mellan sig innan man överhuvudtaget vågar ta ett avslut på mål? Eller att det så gott som alltid är Salle som ska föra in pucken i PP, eller Damgaard som dumpar ner pucken i ena sarghörnet.
Sedan är det märkligt att se den förvandling som Svarten genomgått, från en fältherre på planen till en kille som ser ut att ha väldiga beslutskval och ett riktigt dåligt självförtroende på planen.
Det är väl samma ställe som gör MoDos och Timrås matchprogram. Var i alla fall förut. De såg nästan likadana ut.
Du har rätt - det är kul att ligga före Timrå i tabellen. Samt att veta hur det ser ut i Timrås gb här på HS när det går dåligt för laget (likväl som det är kul att veta hur Brynäs gb ser ut...tja, alltid).
Paddan:
Jo. Förstår inte vad MoDo höll på med i andra perioden. Det kändes som att när vi slappnade av lite fick SSK möjlighet att skapa ett spel i stället för att bara spela fult som fan. Varför slappnade vi av?
Enögd är bara förnamnet. Det var ju just därför jag blev förvånad i början av förra säsongen. Ja, att man ö.h.t använde sig av Hasse, då enögdheten torde vara vida känd. Än mer förvånad blev jag när han hängde i hela säsongen.
Vad har Hasses varande som gästkrönikör i Timrås matchprogram att göra med vilka som producerat detsamma? Är detta att likställa med att H.A skulle ligga bakom detta, menar du?
Underligt för övrigt att Modos pressansvarige (för det är väl det han är?) skriver i Aftonbladet.
Blir mer och mer imponerad av Mattias Hellström, och Tommy Wargh har tagit för sig ordentligt senaste matcherna. Sicak ganska skaplig i egen zon, men tyvärr lyckas han inte skapa något framåt.
Jaha. Ja, andra gången på kort tid jag var nära att få in mitt matchtips.
Sett ur SSK-ögon så var det ren inklassning.
Hört på läktaren under tidigt 90-tal: "Domarn är från Kyrkdal!"
knaskamilla:
Tja, ingen skulle ju bli förvånad om det nu dörjer 200 matcher innan han gör mål igen.
Det var alltså väl genomtänkt av Timander att börja producera på sistone.
www.cocktailguiden.com/index.php?c=Z&M=97&qstart=0&qlimit=1&page=1