Steken84: Inser att han är en av få spelare som ger järnet idag, men tycker Pettersson ser intressant ut. Blir vi kvar i Allsvenskan vore det ett intressant namn till nästa säsong.
Gavelo: I och för sej har han kastat om rejält, men känns bara som lite slentrian. Märkligt att Kalix-backen är den som får vara med mest när det börjar brinna, men han är förtjänt av det. Kangasniemi borde hafr 3 assist nu, om han hade haft alerta medspelare. Sorgligt att laget inte bjuder till nu när vi fått flera nya spelare
{6870}: märks att Iikka har spelsinne. Tyvärr katastrofalt uppträdande av laget, synd när nyförvärven kommer in...nog dags att flytta på JJ från leading line
Gavelo: känns mer som spelarna har gett upp i matchen. Björns saliv-skvätt när han skrek i båset tyder nog på att han vill se mer ös. Verka inte spela någon roll hur vi kastar om i laget ikväll
{8879}: Var längesen jag referera till skottkartan. Offensivt usel första, rätt bra i andra. Defensivt betydligt sämre i båda än vad det brukar även om andra var bättre.
{7639}: tror Modo rusar bort sig och det ramlar in 2-3 mål till i baken, sen vet jag inte om det är rätt mot Barto att låta honom stå redan nu, Hanses har varit bra och bättre låtit Bartosak tränat nån vecka till, är ju oerhört viktiga poäng vi tappar nu, visserligen förlust mot Mora men hemma har vi varit starka, sen har hela laget varit bedrövligt dåligt så förmodligen inte spelat så stor roll vem som står
Men som vi varit inne på tidigare så är det helt i linje hur det sett ut senaste tiden, visserligen många backar borta men jag tror inte detta beror på att vi saknar Norris och Öhman.
jonsson: Sådan är idrotten, man kommer fel in i matchen, är på g men får mål emot sig i fel lägen. Sett över hela säsongen har vi visat upp ett mkt bra spel och varit rätt så bra på att hålla motståndarna från slottet.
Det är väl egentligen inte mer annorlunda än att en annan har dåliga dagar på jobbet kör fast osv, invändningen då är kanske att ”jag kämpar iaf”. Det anser man själv men en utomstående kanske inte skulle hålla med.
Robin Ztorken L: Nu är du på det där humöret jag lärt mig uppskatta! Men lugn jag tror det kommer ljusna, den roliga delen av säsongen med kval/slutspel och som avslutas med en underbar VM-turnering i maj har precis börjar. Kärlek till er hockeyvänner❤️❤️❤️
Tarasov: det jobbiga är att när vi gör en skitmatch så mår man som laget spelar. Vinna vill man alltid göra! Extra jobbigt när Timrå närmar sig... Tror dock vi hittat en riktig lirare i Iikka
Rytter: Det syns på Iikka att det gått troll i poängproduktionen. Med det han skapat ikväll skulle i spelare inne i flowet ha flera poäng. Han får väl trösta sig med att alla andra verkar under isen. När.dom är.med i matchen borde det kunna produceras lite.
Det var lite detta jag menade med att man "vaskar" Hanses form lite i onödan, inte att det var synd om honom eller så, bara att han lika gärna hade kunnat stå några matcher till med tanke på vilket slag han är i.
Men det är lätt att vara efterklok, tror dom flesta ville se Bartosak ikväll, inkl. undertecknad.
Iikkas sista byte var värt entrepengen, snurrfint och sedan en backhandpass ner på bortre stolpen. Vi har växlat upp och skapat bra lägen, men SSK målis har varit bra och kommit upp när det varit lägen.
Gavelo förihelvete han gjorde just det