1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505700 inlägg · 4102 ämnen

Modo - SSK 3/10

« · 1765052 · » Till forumet

Sv: Modo - SSK 3/10
Tarasov: skridsko mot stolpe :)
Kommentera

Tarasov: sms skena mot stolpe. Sfs skena från stolpe
Kommentera

Gavelo: domarna är inte lysande. Andra gången en modospelare är före till cirklarna, men där domarna är fega/dåliga och tar icing.
Sedan får vi givetvis inte ta en tvåa som Jakobsson.
Kommentera

J F K: Tre jättetavlor nu. Fy fan vad skämmigt.
Kommentera

J F K: Måste vara dags nu.
Kommentera

J F K: Bjurö har ingen bra dag riktigt...
Kommentera

J F K: bjurö har gjort en bra säsong och det var i Västerås innan fjolårssäsongen, frågar du mig så har jag aldrig ansett han varit bra och han är definitivt ingen målvakt man kan ha om man skall satsa mot shl.
Kommentera

hk:
KJ har verkligen vaknat på rätt sida idag...
Kommentera

Monno:
Det här är väl ingen speciellt dålig dag för han, är väl mer hans normal nivå tråkigt nog.
Kommentera

Amitiel: Han har varit helt ok tidigare. Det här är hans särklassig sämsta match för säsongen.
Kommentera

Amitiel: Nja tycker ändå han haft matcher där har hållit oss kvar i matcherna. :-)
Kommentera

Gavelo: Det är ju fan makalöst!
Kommentera

NuMo: Hemligheten att skjuta högt är ute.
Kommentera

hk: dvärgjävlakort du är Jonatan!
Kommentera

NuMo: Men han är relativt oskymd. Inte för att utespelarna varit lysande, men Bjurö har ensamt givit SSK poäng. Jag kommer inte ihåg en sämre målvaktsinsats sedan Morrison och före det ben Perrault. Så djävla uruselt att man skäms.
Kommentera

dempa: Vi gör verkligen inte en bra match. Men då vi har ruggig effektivitet så är det förjävla tråkigt att vi ska förlora på att Bjurö agerar dvärg i målet.
Kommentera

in med valfri division 1 målvakt.
Kommentera

J F K:
Hoppas de kan samla sig för ta extrapoängen.
Kommentera

Knerten: Den där går rakt igenom Bjurö. Även om han skulle vara skymd är det precis där han borde varit.
Piss!!! Annars hade vi haft en femteplats som varit ok iaf.
Kommentera

Vi vann ju i alla fall tillslut.
Kommentera

J F K: Ja fast mellan Krizan och Tellan var vi rätt duktig på det här med mediokra målvakter.
Kommentera

Tarasov:
Inte grannens grabbar men skitsamma;)
Kommentera

J F K: och där stängde jag av. Skit gäng förlängningen kan någon annan ägna sig åt :)
Kommentera

jeensen: I 3 mot 3 skickar vi in Byron och Louma tillsammans alltså.
Nu avgjorde ju just dom två. Men det hade inte vare mitt förstaval om jag ska vara ärlig.
Kommentera

Monno: Gubbduon, hade kunnat vara en trippel med Skröder.

Blir intressant att se vem som står imorron.
Kommentera

dempa: Lika dåliga som vanligt. Strykgäng även i allsvenskan . Ska SSK verkligen få dominera i fjällräven? 4- 4 efter full tid mot ett division ett lag?
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tycker inte SSK dominera. I stunder var vi ok, tyvärr klara vi inte att stänga
Kommentera

NuMo: Jag hoppas på allvar att man överväger att plocka in Hanses om/när Saik sparkar bort han igen, Bjurö är ingen målvakt att bygga ett lag på.
Kommentera

Robin Ztorken L: samma division ett-gäng som spöade seriefavoriterna aik. Ett annat division ett-gäng ligger väl tvåa i serien?
Men vill man gnälla kan du alltid hitta något. Visst fanns det en massa skitmatcher när vi vann 2007 också?
Kommentera

Robin Ztorken L: Dom sista två säsongerna i SHL så lyckades vi bara ta två tre poängare i rad vid ett tillfälle. Vi har fortfarande inte lyckas göra det i Allsvenskan. Inte konstigt man känner sig som en pessimist. Kanske Bjurö borde vila imorgon..
Kommentera

J F K: Har varit ganska klart för mig länge men blev väldigt övertydligt ikväll, vi behöver en ny förstemålvakt! Han ska ta alla fyra ikväll, vi är tyvärr för lätta att göra mål på!
Ikväll var faktiskt försvaret helt ok ändå släpper vi fyra kassar och tappar en pinne, det håller inte i längden.
Det positiva just nu är att vi faktiskt är med trots att det inte sett bra ut.
Kommentera

Gavelo: Handlar förmodligen tyvärr om ekonomi!
Vi får väl hoppas på en extern sponsor, frågan är dock om Hanses är så pass mycket bättre än Bjurö att det är värt det?
Kommentera

Confusius: Ja precis. Det positiva är att vi ändå har en inviduell kompetens i laget som gör att vi kan vara med i matcher än fast spelet inte sitter.
Nackdelen är att Bjurö är för ojämn.

Sen är ju Wernblom förjäkla positiv injektion också. Han går in och bara kör direkt. Tacklar skjuter och gör mål!
Kommentera

Monno: Från 11:e till 5:e i tabellen. Inte illa. 6 pinnar närmsta två borta är ett måste 👏 Timrå här kommer vi 😋
Kommentera

J F K: det fanns det även då, en och annan skitmatch. Nu är det bara skitmatcher.
Det är skillnaden.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det är ändå bra gjort av dig att orka recensera eländet varenda gång.
Kommentera

Monno: kul att se Oscar Hedman idag också, ruggigt jobbig att möta. Verkar trivas bra med Eidstedt.
Jakobsson är verkligen löjligt snabb! Kul att se honom gång på gång åka sig loss.
Fantastiskt roligt med Magnus pojken, ska bli roligt att följa honom.

Synd att Bjurö ställer till det denna match. Med en stabilare målvakt hade matchen varit avgjord i mitten på tredje.
Kommentera

J F K: Precis JFK, for the times they are a-changing. Gårdagens korplag från gärdsgårdserierna Växjö o Klaskrona är numer elitlag.
Kommentera

Nucky: Tänkte också på det att Hedman såg betydligt bekvämare ut. Vågade lite på sitt enkla spel och kanske känner att han förstår hur HA fw spelar lite bättre.
Kommentera

Monno: Någon som vet nåt mer angående Markus Olssons skada?
Jag tror vi sitter på en liten guldklimp där, bara han får bli skadefri..
Kommentera

Nucky: Håller med... Hedman visade upp sig som den ledare han ska vara, Ritchie gjorde mycket rätt. I försvarszon låg vi oftast helt rätt och tvingade fram skott utifrån.

Och så Wernblom, denna underbara yngling som har potential att bli precis hur bra som helst! The force is strong with him :)

Tyvärr gjorde Bjurö sin sämsta match för säsongen. Hade vi haft ett bra alternativ (och inte var i så stort behov av poäng) så hade han nog blivit utbytt efter trean...
Kommentera

Nucky:
Ljumsken
Kommentera

ghostie: Ja jag vill nästan påstå att SSK gjorde fler mål än man hade farliga målchanser. (Ser inye första målet som målchans Bjurö bjuder på den)
Tycker defensiven såg helt ok ut. Två skott ur en vinkel där Bjurö måste vara tät är inte backarna fel.
Sen fick SSK lite mycket tid med pucken i vår zon i 1a men det var ändå mest bara snurr på utsidan.
Vårt största problem denna match och som vare dåligt i andra matcher är mittzon. Dåliga uppspel gör att vi fastnar i mittzon gång på gång.
Kommentera

Bjurö var verkligen inte bra idag, men han sitter också i en katastrofal sits just nu... Han känner sig kanske helt ur slag och släpper in ett par enkla puckar, samtidigt vet både han och lagledningen att alternativet är än värre. Det finns helt enkelt ingen backup, och det är knappast Bjurös fel...
Kommentera

ghostie:
Kanske skall han spela lite enklare med sin klubba, tror att den första missen gjorde honom lite skakis.
Kommentera

Sen undrar man ju hur de tänker när
Man tar in en ny målvakt på try out som uppenbarligen inte är redo utan måste tränas ikapp, för att sedan kunna utröna om han kan ersätta en skadad målvakt..? undrar hur länge olsson är tänkt att vara borta.

Jag ser gärna att man försöker komma över Hanses.
Sen känns vi rätt tunna utan Björklund och Edblom. . Men dyker väl upp nåt kvart-i-två-ragg i slutet på januari, frågan är om det räcker.

Det som känns kul är att HA verkligen känns som en alla-slår-alla-serie. Förutom Timrå då.
Kommentera

dempa: Vi har inte mött Timrå än ;)
Kommentera

modomille: Löven och Västerås har svårt för att vinna än så länge med :)
Kommentera

dempa: Glöm inte bort Västervik som går som tåget dom med. De har ju dessutom en match mindre spelad än oss och kan gå om oss efter nästa omgång.
Kommentera

Bjurö spelade SMS (Skridsko mot stolpe) på båda målen ur dålig vinkel. SMS är otroligt effektivt vid närspel men då skotten kommer någon meter till utifrån så är det väldigt svårt för Målvakten att täcka ovanför axlarna. Därför bör man spela VH vid liknande tillfällen enligt mig.

Bjurö har inte heller överkroppen vinkelrätt mot pucken i sin SMS vilket gör honom ännu mindre enligt mig. (kanske finns någon MV-tränare som vill rätta mig här). Jag tycker det är två rätt stora mv tabbar som gör att vi inte får med oss alla poäng.

Nedre bilden är SMS, Bjurö spelar dock inte med bröstet mot pucken och orkar inte heller hålla upp överkroppen vilket skapar stora luckor över axel och vid bortre stolpe.
Kommentera

« · 1765052 · »