1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505332 inlägg · 4102 ämnen

MoDo - SSK den 2 januari 2010 i Fjällräven Center

« · 1221047 Till forumet

Sv: MoDo - SSK den 2 januari 2010 i Fjällräven Center
Wayne Gresky: 4-0 är inte helt tokigt med tanke på att man ser en dyngmatch hittils
Kommentera

spud: Det tror jag. Varför skulle han annars vara med på varenda träning för att sedan stå över matcherna?
Kommentera

Nikki Nine: Om det är nån som fortfarande tror att skadan sitter ovanför fotknölen, räck upp en hand.
Kommentera

Thorsen räknar med att Foppa blir borta en vecka till. Vilken parodi det är. Man skäms nästan.
Kommentera

MODOJohan: 3pp mål av modo i en period, vilket årtusendet skedde det sist?
Kommentera

MODOJohan: 3/3 avklarat i PP. Schnyggt! Inväntar en väntad kommentar från Modospelare... "Vi har tränat hårt i pp"
Kommentera

MODOJohan: Men det var snyggast hittills! Det ärt vad jag kallar power play!
Kommentera

Helt otroligt, 2 pp mål i rad. Två snygga dessutom. Nazzy for kommunalråd!
Kommentera

Har produktionsteamet tagit bort alla mikrofoner i arenan eller är ståplats utrymt?
Kommentera

Ja där kom det målet också. Snygg pass, snyggt mål. Jippie.
Kommentera

MODOJohan: Jag skulle vara tacksam för en passning till en lagkamrat. ;en mål funkar ju...
Kommentera

Wayne Gresky: Jupp! Helt förjävla tråkigt sömnpiller... matchen behöver ett mål för att det ska gnista till lite..
Kommentera

MODOJohan: Vilken fruktansvärt usel match.
Kommentera

Och Green in som center mellan Svarten och Nazzy.
Kommentera

Foppa spelar tydligen inte idag...
Kommentera

Berka: Höjdhopparen dömer, så det kan gå lite hur som helst.
Kommentera

hellge: Första matchen i rävlyan,grytet,skabben,kulan eller vad vi nu ska kalla den, hur som helst borde denna match sluta med 3 P till modo, men jag är faktiskt orolig.
Tycker de så fruktansvärt illa ut senast mot saik så man får ju hoppas att det var en engångsföretelse, för de gäller att hitta tillbaka till vinnarspåret snarast om vi ska ha chans på slutspel.
Nu kämpar ssk för sin överlevnad så personligen är jag riktigt nervös inför dagens match.
Kommentera

hellge: Det sägs att SSK har värvat en backbjässe, de blev tydligen inspirerade när de såg detta inslag. Fast de vände sig till ortens leverantör av försvarsbjässar istället.

http://www.youtube.com/watch?v=cnOdDyDLHs8&feature=related
Kommentera

hellge: Foppa spelar och Tuokko hamnar på läktaren. K Forsberg 13:e forward och Hasse sjunde back.

Skröder - Susse - Aasen
Foppa - Svarten - Nazzy
Hinote - Molinder - Green
Hägga - Steen - Madsen

Fast jag skulle nog vilja lyfta in Green som center i tredje och flytta upp Madsen i den kedjan, istället för Molle. Sedan får Hägga, Molle och Steen spela sporadiskt i fjärde.

Jag skulle inte vilja möta Green, Hinote och Madsen (om Madsen är sitt bra jag, annars kan Häggas skridskoåkning vara en bra ersättare här). Jobbig lina att möta.

Kommentera

Poffa:

Lite halvimpad av mitt ögonmått va? 22 biljetter sålda sedan 11.29 är ganska rimligt
Kommentera

hellge: Vad var det kom vi fram till, de tog in minst 35 cl eller?
Kommentera

Poffa! Du vann!! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge:

Biljetter kvar
Sittplatser:
Ståplatser:
Uppdaterad:
300 st
0 st
Idag 11:29
Kommentera

bister:

Du ser, helt sjukt egentligen.

MODO är inget utan Foppa sjöng Brynässupportrarna sist, kanske inte helt riktigt, men nog fan ligger det något i det?

Jag vet inte om vi behöver Salles biljettvisarlinjal idag, 7322 sålda gissar mitt ögonmått. Redan för några dagar sedan var det slut på ståplats. Hur många tar de in i Timrå, föresten?

Såg också i dagens ÖA att Pierre gör succe i SSK. Kul för honom, sen ska vi säkert också se upp med Yeti ikväll.

Vidare har jag en sittplatsbiljett över till höger om mig, är man glad, trevlig och sjukt enögd och bjuder på en kaffe strax innan kan man få utnyttja den :) sektion 417

Jag tror på islossnig ikväll...

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge:

MoDo Fredde skrev:

Modo är väldigt beroende av Forsberg måste man ändå säga. Sedan Forsberg gjorde comeback mot Brynäs har Modo spelat 15 matcher.

7 matcher med Foppa i laget, poängsnitt 2,14

8 matcher utan Foppa i laget, poängsnitt 1,25
Kommentera

Gusse:

Man är sjukt sugen på hockey nu, trots Modocupen, Jvm, barnens träningar. Att se Foppa lira är värt hela VIP-kortet.

Det var någon på officiella som hade räknat ut Modos poängsnitt med och utan 21:an. Nu hittar jag inte det, men det var en jävla skillnad.

Jag tycker det trots allt är bra att Hasse kommer in snart. våra backar är vår svagaste punkt. Ska vi gå långt, eller huvud taget gå vidare till slutspel måste Moje och de övriga backarna vara hela.

Sen tror jag att vi måste ha in ytterligare en back, jag har lite svårt att bestämma mig om vi mest behöver en defensiv eller en med Pikka-kvaliteer frammåt.

Det var länge ett hett rykte att Radek Philip skulle vara på g in. Radek hade behövts med sin defensiva skicklighet.
Kommentera

Gusse: Hoppas det håller nu.
Har han dyslexi, redaktörn? Ska han visa er eller mer? Jag som trodde det var tränarn som skulle få alla att dra åt samma håll, här är det kanske #19 som har den rollen?
Kommentera

hellge: Foppa spelar ,Hasse in som sjunde back
Kommentera

zigge:

Skitår? Hela deceniet var skit menar vissa.

www.fokus.se/2009/12/ett-riktigt-skitdecennium/

Fast, det är klart. En bit in i 2007 var fantastico
Kommentera

Icing-Ove: Hmm, gör ett  nytt försök att kommentera:
Om nu Bister skiter i sina snåla, eländiga kunder, o NuMo laddar upp med nya batterier & säkringar en masse, samt placerar storstövlarna mer strategiskt till, kanske vi kan starta det nya året bättre, än vad det sk sk-t-r-t 2009 avslutades. Var det månne  MoDo's hockey som SOL egentligen menade, månne?

Btw , Vila I Frid Rickard Fagerlund.

Redigerad kommentar

Kommentera

MoDo - SSK den 2 januari 2010 i Fjällräven Center
Milo: Nu ska vi göra 2010 till ett bra år

MODO Hockey går in i det nya året som nia i tabellen, fem poäng upp till slutspel, tre poäng ned till sista platsen.
Man börjar matchandet med Södertälje SK hemma. Den första i arenan som nu heter Fjällräven Center.
- Vi ska göra allt för att 2010 ska bli ett riktigt bra hockeyår, säger huvudcoachen Miloslav Horava. Vi har det verktyg vi behöver till det, nämligen en i det närmaste helt skadefri trupp, där kunnandet är mycket stort.

Direkt på nyåret handlar det om en ny s k sexpoängsmatch.
- Vi vet vad som gäller och det är att ingenting annat än seger räknas nu. Men vi vet också att vi möter ett formstarkt lag, som visat fin moral på sistone och hämtat upp mycket svåra underlägen i flera matcher.

MODO Hockey har tränat såväl nyårsafton som nyårsdagen.
- Bara lätta träningar, men det är viktigt vara på is. Sist i Skellefteå såg det inte bra ut. Då stämde ingenting och allt vi pratat om var som bortblåst så fort matchen började.

MODO Hockey mot Södertälje SK:
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backar:
2 Jens Westin
7 Mattias Timander

18 Per Hållberg
47 Alexander Bonsaksen

44 Daniel Sondell
48 Hannu Pikkarainen

Kedjor:
21 Peter Forsberg (?)
39 Per Svartvadet
19 Markus Näslund

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
36 Mats Zuccarello Aasen

58 Dan Hinote
27 Josh Green
29 Andreas Molinder

Extraspelare:
13 Marco Tuokko
26 Kristian Forsberg

Noterbart är
A t t Tomas Mojzis (skadad) är ur spel och att det är frågetecken för Peter Forsberg. Hans medverkan avgörs efter matchvärmningen. Tidigare långtidsskadade backen Hans Jonsson är nu helt fri sin fotskada och tränar för fullt.
A t t MODO senast vann med 4-1 hemma mot Södertälje, däremot har Södertälje vunnit båda mötena i AXA Sports Center, med 5-0 och 3-2.
A t t lördagens möte blir ett återstående av kanadensiske forwarden Patrick Yetman, som numera spelar i Södertälje. Där återfinns som bekant också Pierre Hedin och Jonas Almtorp.
A t t matchen MODO Hockey-Södertälje SK blir den första i arenan med nya namnet Fjällräven Center.
A t t det efter elitseriematchen blir ett toppmöte i damernas Riksserie, MODO mot Segeltorp. Inte mindre än t i o blivande OS-spelare finns då på isen.
Kommentera

« · 1221047