Modo, till kvalspel i år också?
1398058 · Nästa » Till forumet
Sv: Modo, till kvalspel i år också?
Ã…ke Westerlind:
59. DÖME, Robert 28. HORAVA, Miloslav 23. BLATNY, Zdenek
4th Line 32. VIKLUND, Tobias 34. WARGH, Tommy
19. PETTERSSON, Mikael 20. STEEN, Oscar 18. ÖBERG, Peter
3rd Line 5. JONSSON, Hans 38. ANDERSSON, Adam
15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 12. MORRISON, Justin
2nd Line 35. HEDIN, Pierre 3. TIMANDER, Mattias
10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 17. KUUSELA, Kristian
1st Line 6. ENSTRÖM, Tobias 8. HEDMAN, Oscar
Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
60. KRIZAN, Karol
59. DÖME, Robert 28. HORAVA, Miloslav 23. BLATNY, Zdenek
4th Line 32. VIKLUND, Tobias 34. WARGH, Tommy
19. PETTERSSON, Mikael 20. STEEN, Oscar 18. ÖBERG, Peter
3rd Line 5. JONSSON, Hans 38. ANDERSSON, Adam
15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 12. MORRISON, Justin
2nd Line 35. HEDIN, Pierre 3. TIMANDER, Mattias
10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 17. KUUSELA, Kristian
1st Line 6. ENSTRÖM, Tobias 8. HEDMAN, Oscar
Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
60. KRIZAN, Karol
Modo, till kvalspel i år också?
Det ser jobbigt ut för vårt kära Modo i år också.
Laget har inte rosat marknaden precis, förlust mot alla elitserielag man mött.
På forwardssidan se det väl OK ut.
Men på backsidan ser det ut att vara ganska tunt.
Vi hade behövt både Pikkarainen och Timander kvar i laget, eller hur?
Åke W
Laget har inte rosat marknaden precis, förlust mot alla elitserielag man mött.
På forwardssidan se det väl OK ut.
Men på backsidan ser det ut att vara ganska tunt.
Vi hade behövt både Pikkarainen och Timander kvar i laget, eller hur?
Åke W
Redigerad kommentar
+ 1
Prova själv att kliva in i ett lag och leda, där du knappt vet vem som är bra på vad (visst, videofilmer finns, men då får man ha i åtanke att spelarna spelade under en annan taktpinne)
Det tar ett tag att få ordning på grejorna, detta mixtrande gör Uffe under försäsongen, inte under själva elitseriespelet som Challe gjorde. Jag är inte ett dugg orolig.. målvaktssidan har äntligen en bra målvaktstränare, vi har några stjärnskott som söker sin plats på den klara hockeyhimlen (Samuelsson, Forsberg de starkaste) Vi tacklades mest förra säsongen och hade inte alls många skador, detta tyder på en bra grundträning.
Pikkarainen gjorde poäng men var dålig i försvarszon, samt att hans offensiva räder ställer till det för laget. I träningsmatchen mot skellefteå tittade jag noga på pikkarainen som mycket riktigt gick helt bort sig vilket resulterade i ett 2 mot 1 för Modo.
De allra flesta i laget är hungriga spelare som vill utvecklas och komma till NHL, en bra tråd för Näslund och Foppa att följa!