Heyerdal: Visst var det en bra period, mycket bra! Gissa i vilken kasse det kommer trilla in en slump puck, till sist😊. Den som gissar rätt får en kram.
Ben Perrault: Såg andra och tkr man gör det rätt bra. På den numer berömda Skottkartan så ser man att deras avslut kommit lite längre från mål, och vi kommit lite närmre. Antar att det vart lite trevande från oss i första.
Tarasov: Ericsson är väldigt skottglad. Vilket kanske är bra iofs. Men ibland känns det som att det finns andra alternativ också. Men som Modoit vette tusan om man ska klaga på nån som skjuter ofta...
Ben Perrault: Den klassiska onödiga utvisningen i slutminuterna. 'Hur många matcher i rad har inte Modo tagit en helt jä... onödig utvisning de sista tre minuterna, skämmes.
Ben Perrault: Tyvärr tar ju vår kapten en kanske lite olycklig men ändå helt sinnessjukt onödigt utvisning med knappa 3 kvar. Säger ju sig självt att med självförtroendet vi har är vi ju chanslösa då.
Ben Perrault: kan Modo nu ta det på rätt sätt att man är värda minst en poäng mot serieledarna. Då vore det verkligen ingen kö på isen. Om man var lika fokuserade och jobbade lika hårt. Ja, då är det bara en tidsfråga innan vi är sämst åtta.
Nu vet vi alla att det inte blir så. Nästa gång är vi nöjda med att inte förlora stort mot ett sämre motstånd.
Sedan har vi all världens jäkla oflyt i derbyn. Det är väl bara det första mot löven som inte kunnat bli vinst med lite flyt.
Steken84: de är kassa in den här serien. Den utvisning vi förlorar på är dock solklar även om Dahlén sin vana trogen fick en gratisutvisning med sig tidigare.
{5647}: Såg mellan minut 20-50, tycker man för en gångs skull inte kändes små och utmanade i alla delar av spelet. Men en match gör ingen serie utan nu krävs det sånt här spel resten av tiden.
{5647}: Tionde raka torsken i ett så kallat derby. Tyder på mental härdsmälta. Nu är det bottenstrid på allvar, som vanligt. År efter år, samma visa😨😨😨
Tarasov: Nja såg faktiskt lite bättre ut än tidigare matcher, men var ju helt väntat hur det sluta, speciellt när Modo fick pp i slutet och inte gjorde mål då vänta man bara på Modo utvisning så Timrå skulle få in 1-0.
S-vikaren: Tyvärr så äter jag inte godis, men absolut, jag unnar verkligen inte Modo en seger förens man är villiga att visa vilja att vinna, fram tills dess tar jag 50kr alla dagar i veckan
Robin Ztorken L: fast den här avslutningen tyder inte på någon härdsmälta. Ok, man tappade lite, men du måste väl ändå erkänna att den här gången stod man upp hela vägen. En - förvisso solklar - skitutvisning avgör en riktigt jämn match.
Dvs, gnäll bäst fan du vill när vi torskar som förra matchen, men den här tycker jag att vi faktiskt ska hylla laget. Man föll inte igenom. Man jobbade enligt plan. Man kunde mycket väl vunnit med lite medstuds. Det var inte den här matchen som gör att vi ligger där vi ligger. Det är de flesta andra skitmatcher där vi inte ens bryr oss. Idag jobbade man för klubbmärket och jag tycker inte man förtjänar gnäll.
{5647}: Det är ju just det. Hur bra vi än spelar, så slutar det med torsk! Kan man inte vara nöjd med! Ett tvättäkta torsklag/syltryggar. Byt nu ledarsrab innan vi spelar i Div 1
{5647}: Ja bestämde mig för att gå på en hemmamatch och ta med kompisens ungar när jag snart för chansen. Säger inte vilken då jag inte vill jinxa min hemmasvit, men ser framemot det hela. Kanske tar min fina kostym på mig eftersom det är lite högtid att gå på match😀😀
Menar du att vi var lika bra mot Almtuna, pantern och vad fan som helst som vi torskar mot nyligen? Nej, det är skitsnack. Ikväll var första gången på kanske en månad då vi faktiskt jobbar hårt i 60 minuter. Första djävla förlusten då vi inte kan säga att "de ville mer".
Jag tycker att det är så trist att diskutera med dig då du drar allt över samma kam. Skulle vi torska mot Växjö med 2-1 eller Övik hockey med 10-0 så känns det som att du skulle gnälla på samma sätt efter båda matcherna...
{5647}: Fast han har ju rätt, hur vi än spelar så förlorar vi!
Och man har ju naturligtvis under dom här 10 åren gjort många jävligt bra matcher där man varit värda poäng, likt förbannat är ju kontentan att vi aldrig varit närmare Div1 än vad vi är nu.
Kulltorp: Kul! Att inte kunna tända till inför matcher mot Västervik o s v är bedrövligt av spelarna i dagens lag. Självbilden är för hög. Man tror att klubbens historia ska göra jobbet. Ta in Micke Pettersson,Hasse Jonsson o s v och låt de förklara att jobbar man hårt och vinner närkamper kan saker bli kul.
{5647}: Då vill du nog missuppfatta mig! Dock så förstår jag och försvarar dom som vill spy ur sig galla även om vi gjort en bra match. Vi gör bra matcher var 5-6 match och då kryllar trådarna av folk som hävdar att det vänder och att nu blir vi ett topplag. Men det kan aldrig bli bra om vi inte tar bort roten till det onda.