Nucky: Våran publik har ju likt Skelefteås blivit lite bortskämda med segrar. 😉 Klart att eran publik kommer för att få skåda när The big red machine kommer på besök och visar hur sporten Hokky skall spelas. 😀
Jävligt tråkigt med Oscarssons skada, tycker han varit bättre än förväntat och ett lyft för laget.
Enda jag kan se som positivt är att vi nu särar på Hedman/Carnestad och får tydliga roller i varje backpar och sprider våra bästa defensiva backar på två backpar. Kanske kan Sellgren få mer utrymme framåt med att spela med Carnestad samt att Berglund som har visat prov på fina offensiva kvalitéer kan få ut dessa mer när han spelar med Hedman.
Zource: Tkr det varit lite både och i matchen, synd att de fick mål, men försvaret är ok och man skapar lägen framåt. Förhoppningsvis kan man peta in något.
Rytter: Sitter och funderar på om jag och Fredrik Warg ser match? Enda gång Timrå varit i vår zon en längre stund var under deras PP. MoDo har haft 4 vassa lägen, Timrå inget! "Timrå dominerar" och "MoDo hänger inte med i Timrås tempo" my ass
Ben Perrault: vi har haft de lite bättre chanserna och haft flest skott på mål. Väldigt jämt är det, men de förtjänade inte ett så sjukt turligt mål. Det är som man minns det när mm mötte dem i elitserien. De fick ofta sådana där turmål som inte alls blev som det var tänkt. Konstiga situationer och studsar som var helt osannolika.
Men. En bra period av Modo i alla fall, men det har vi haft förut bara för att falla igenom under ett tag.
{5647}: Det är möjligt att vi KOMMER att klappa igenom i den här matchen, men vi har definitivt inte gjort det än. MoDo det lag som för spelet framförallt första 10 och skapar 4 heta chanser. Andra 10 är det jämt
atomragnar: jo, men då domarna släpper att Timrå är åtta man. Då tror man ju att man får vara sex i alla fall. Snart tror väl Hanses att man får flytta målburen utan utvisning också.
Visste att Timrå skulle ta ledningen i matchen när Modo tryckte på så länge under en lång period. Annars har jag lärt mig att man får vara 7 man på isen om laget är trött. Målvakten får även sparka undan buren då laget behöver en tekning och byta.