M Horava: Har hört att alla spelare bär med sej ett litet krucifix idag. Sedan har Max von Sydow anlänt till Almtuna för att driva ut djävulen ur klubben. Nästa anhalt blir Norrköping
M Horava: Absolut! Holy Father Glader och övriga i MoDo ska ha beröm för sitt hårda arbete med ekonomin denna säsong och med slitet att försöka laga truppen efter förra säsongens slakt i denna sjuka silly season. Vi är alla besvikna på resultatet, otur och viss naivitet med NHL-lånen och skador på spelare som Gagnon, Viklund och Hedberg stör, men det är rätt mycket som blivit rätt. Peters har varit ensam och kämpat, men är en riktigt stabill och bra värvning. Karlkvist och Harju var tunga värvningar. Rockwood borde användas mer. Bra jobb att säkra upp Ytterell, Tex och Zykov nu, samt få in duktiga MP och Haag. Glad att MoDo ändå öppnade Storplånkan och visar att de vill vara med.
Spock: Jo så är det, men då blir det lite märkligt ändå när man särar på den kedjan som kanske varit bäst på senare tid, dessutom så blir Rockwood lite malplacerad när han inte spelar i en ledande kedja. Men aja det är ändå inte det som är Modos stora problem denna säsong, det är att hela laget är riktigt dåligt.
Gavelo: För mig är det galet att se Rocky där nere. Killen tar inte skott, det kan jag störa mig på, men har ju grym speluppfattning och vill ha honom högre upp.
Gavelo: bjussar på lite gnäll: min upplevelse är att man har ändrat kedjor och backpar lite väl många gånger denna säsong. Är det bara jag som tycker det?
M Horava: Dessutom ska vi nu mentalt torteras i ca 2,5 timmar. Det här kan sluta med katastrofsiffror. Gör som Sven Tuta, öppnar pillerburken redan nu!💊💊💊💉💉💉🚑
M Horava: Nä du är nog långt ifrån ensam. Jag kan på ett sätt förstå att man prövat runt lite eftersom laget inte fungerat, och massvis med skador etc har väl tvingar tränarna till lite extra möblering, men med så kort tid kvar på säsongen känns det mest konstigt att ändra om inför varje match.
M Horava: Majoriteten av gångerna är det ändå pga skador/sjukdom. Vi har snittat 3-4 frånvarande spelare typ hela säsongen, och det är verkligen inte samma spelare som varit borta heller. Bortsett från Viklund.
Rockwood har dock blivit konstigt behandlad nästan från start.
Fridens Liljor 🙏
Skål tamjefan på er!!😃
Lycka till 🥳