Spock: Jo så är det, men då blir det lite märkligt ändå när man särar på den kedjan som kanske varit bäst på senare tid, dessutom så blir Rockwood lite malplacerad när han inte spelar i en ledande kedja. Men aja det är ändå inte det som är Modos stora problem denna säsong, det är att hela laget är riktigt dåligt.
Gavelo: För mig är det galet att se Rocky där nere. Killen tar inte skott, det kan jag störa mig på, men har ju grym speluppfattning och vill ha honom högre upp.
Gavelo: bjussar på lite gnäll: min upplevelse är att man har ändrat kedjor och backpar lite väl många gånger denna säsong. Är det bara jag som tycker det?
M Horava: Dessutom ska vi nu mentalt torteras i ca 2,5 timmar. Det här kan sluta med katastrofsiffror. Gör som Sven Tuta, öppnar pillerburken redan nu!💊💊💊💉💉💉🚑
M Horava: Nä du är nog långt ifrån ensam. Jag kan på ett sätt förstå att man prövat runt lite eftersom laget inte fungerat, och massvis med skador etc har väl tvingar tränarna till lite extra möblering, men med så kort tid kvar på säsongen känns det mest konstigt att ändra om inför varje match.
M Horava: Majoriteten av gångerna är det ändå pga skador/sjukdom. Vi har snittat 3-4 frånvarande spelare typ hela säsongen, och det är verkligen inte samma spelare som varit borta heller. Bortsett från Viklund.
Rockwood har dock blivit konstigt behandlad nästan från start.
Sven Tuta: vi borde träffas nån gång. Samlat på whisky hela mitt vuxna liv, tyvärr druckit upp dom flesta men har några godingar kvar som ardbeg -75 bland annat 😀
{8384}: En rätt bra period av modo med ett par chanser som kunnat bli mål. De verkar fokuserade, hoppas de fortsätter så här då kan det bli en trevlig kväll.
{8384}: Fast är det så bra egentligen, om vi vill att ryssen ska spela slutspel?
En annan sak, är det bara jag som känner mig 100% lugnare när Tex vaktar kassen? Tror jag övervärderade Peters en aning, hans statistik är typ sämst i ligan på alla plan.
Bad_Brett: Jag är mest förvånad över hur usel Enström har blivit, minns han som helt okej förra säsongen men nu är han långsam, gör väldigt många misstag och är allt annat än defensivt stabil.
Robin Ztorken L: Tycker Peters är en riktigt bra målvakt på den här nivån, men han är ju sliiiiiten vid det här laget. Stått mest av alla och fått motat bort mest skott i ligan också.
Robin Ztorken L: Jag tycker att Tex var felplacerad vid stolpträffen, men har annars varit bra. Fram till Sundqvist tog över hade vi seriens överlägset sämsta försvarsspel, så Peters procent är riktigt bra. Johansson i Timrå får ju inte ens hälften så farliga chanser på de mycket färre skotten han får.
KB: Ja Peters har gjort en bra säsong, man ska inte glömma matcherna mot Väsby och Timrå då han var matchvinnare i båda men han är som du säger sliten och har sett lite svagare ut på sistone. Tycker för övrigt Tex ser stabil och bra ut men tycker vi ska sluta kasta Peters under bussen som vissa här gillar att göra.
Spock: Uppenbarligen tycker ju både Styf och Sunkan att Rockwood inte håller måttet som center, och dom till skillnad mot oss läktarexperter ser honom ju dagligen. Så vi kanske helt enkelt får finna oss i det.
Jag håller dessutom med dem, Rocky är minst sagt bedrövlig defensivt över hela banan. Dock så tycker jag att hans kreativitet borde kunna utnyttjas på en kant i någon av dom två första kedjorna. Kanske Rockwood och Zykov på varsin kant i en kedja?