Heyerdal: Kan du sluta kalla klaga på varenda utvisning snälla? Att tackla en spelare en halv sekund efter han har släppt pucken ska absolut inte vara en utvisning. Det är inte Rosdahls eller Sylwanders fel att de åker ut, det är domarnas ojämna nivå. De har gjort såna tacklingen många gånger den här säsongen utan åtgärder av domarna.
NuMo: skönt och ha stolparna och bartosak med oss idag (även om vi dragit någon stolpträff med då) mycket poäng av första idag. Hoppas dom har kommit igång igen och laget
modomille: Bara 3 matcher än. Men Bartosak har inte släppt in ett rent skott än va? "1mot1 så att säga. Utan bara sidledsförflyttningar eller returer etc?
Monno: Du har rätt. Så länge han ser pucken verkar han plocka. Måste ge en sjukt skön känsla för grabbarna att veta att dom kan släppa skottet utan att det trillar in.
Rytter: Oj vad jag lider med Iikka, han är verkligen värd poäng. Bartosak grym ikväll och håller nollan, grymt viktigt! 1:a kedjan verkar ha kommit igång igen, grymt viktigt. Själv tar jag på mig skämsmössan efter mina pinsamma inlägg efter förlusten mot timjååå men det blir till att fira trots skämsmössan. :)
Tycker vi fått se det vi snackade om tidigare angående Bartosak. Han har bättre avvägningar och väljer när han ska vara aggresiv och bara täcka av, sedan börjar väl försvaret lära sig hur han vill att dom spelar. Men största anledningen är nog att han får matchtempo i kroppen.
Otroligt stabilt spel av honom, ser han puckarna tar han dom. Sedan är han snabb att plocka upp returerna han ger.
Rytter: Tycker Barto ser lite VooDoo-galen ut i intervjun efter. Kommer han verkligen att släppa in fler puckar nu när han lärt sig "skilled" svensk hockey? Kangas och Karla kan ju då turas om att göra 1-0 varje match fram till FBK borta i oktober.
Riktigt starkt av grabbarna att studsa tillbaka efter senaste matchen. Finns mycket att glädjas åt efter denna match. Men kommer krävas lika hårt jobb om inte hårdare kommande matcher.