1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 544728 inlägg · 4155 ämnen

MoDo - Västerås 2025-12-17

2953958 · » Till forumet

Sv: MoDo - Västerås 2025-12-17
JonathanF: I ärlighetens namn så tror jag tränarna behöver mer tid på sig för att få detta att fungera. Sedan om de lyckas eller inte återstår såklart att se. Jag tycker dock att man ser att de försöker spela ett rakare - enklare - tråkigare spel men att de har en hel del att jobba på såklart.

Tuppen: All heder till Hinken som inte tar på sej den jultröjan, Vi heter MoDo, sjukt att man kan stava så fel på en tröja som marknadsförs nu. Martin Sedin, är han kvar i organisationen alltså?

modomille: det får man ju hoppas på!
Men man vet hur det är med backar som hamnat i ECHL, det är som ett lotteri. Så känner inget lugn än direkt!
Och nu om det är 2st på andra sidan pölen som ska komma så är det ännu värre! Kan bli flopp på båda, så känns ju sådär

Vi har ingen moral i det här laget. Det spelade bevisligen ingen roll att byta ut tränarstaben och det kommer inte heller ha någon inverkan att addera ett par backar till truppen. Det var längesen jag såg MoDo ha så här loj inställning.

Det finns 3 LIVE videor på Modo´s sida på YouTube för de som inte sett dem, den ena är från första periodpaus där Hinken gästar.

www.youtube.com/live/ed-RRoWAWZQ?si=9GgmU9T26cXdJVwG

Vikingmodo : Tycker 4-0 mot Djurgården för några år sen är episk, tycker väl att vi är som bäst när vi är ett LAG. Vi är istider från det nu, men med lite trolleri är vi där i vår(fast ärligt med stort trolleri)

Smurfen: Om man räknar TV-tittande , så var jag oerhört glad efter segern i Karlskoga, vi dödade 3-5 i 2 minuter bl.a. Så, inte så länge sen, men det kostade ju Karlin jobbet, heja styrelsen som ville visa handlingskraft. Vad vill styrelsen?

Smurfen: Du sätter huvudet på spiken. Ofta blir man riktigt glad efter en seger när spelet också sett bra ut. Själv kommer jag aldrig glömma Modo-Färjestad i mellandagarna 2006. (Guldsäsongen). Seger med 3-2 och 50-25 i skott på mål av Modo. 7600 publiksiffra. Heino-Lindberg storspelade och höll nere siffrorna. Modos kanske bästa enskilda match genom alla tider. Svartvadet minns den garanterat.

Och det är ju lite det som är grejen. Modos spel bygger numera mycket individuell skicklighet i offensiv zon samt att målvakten måste stå på huvudet. Då blir det sällan de här euforiska känslorna efter. Men ja vi kanske har lite höga krav men pengarna och kunskapen finns ju där för att åstadkomma något bättre. Men vi får ut väldigt lite av det och problemet sitter absolut djupare än bara tränarna

Trilske: Ja, med den inställningen många spelare har, är det alltid enkelt att säga att tränarna tappat omklädningsrummet. Just nu är vi lyxfällan, finns det tid att börja få valuta för pengarna?

Vikingmodo : för att vi så sjukt sällan är i rätt positioner?

Carlsson är efter rundblad, det största mysteriet den här säsongen. Vet inte vad han snittar i poäng men kan ju inte vara i närheten av vad han presterade i Mora? Trodde han skulle vara hyfsat dominant på HA nivå. Eller iaf riktigt jävla bra.

Helt allvarligt talat , jag kan inte komma på när jag gick hem senast å var så där sprudlande glad över en seger.
Kan ha varit när vi slog Timrå med 7-1 för två år sen.

Har man för stora krav eller vad är det frågan om ??

Herregud man vill gå på hockey å bara känna glädje men nääää

grimiss: Fler och fler kommer åtminstone inse att det är inställningen bland spelarna som är det stora problemet och inte några löjliga förklaringar som att "spelsystemet inte fungerar" eller att "spelarna har svårt att förstå hur vi ska spela", det är ändå förhållandevis enkla åtgärder jämfört med hur lite ansvar spelarna själva verkar ta.

Det är väl den enskilt största skillnaden mellan MoDo och andra lag som varit ner och vänt.

MoDo försöker blixtra till mot topplagen (knappast en slump att vi överlag är som bäst mot topplagen), men det är ju stört omöjligt att bli den här "maskinen" med så sporadiska insatser.

Blake: snömos? Men vad ska han säga.

Costanza: blir ett antal timmar i buss imorgon så gott om tid prata ut.

henkeiskogen: om det är mentaliteten som brister i laget kanske det är dags att skeppa iväg spelare. Carlsson gjorde en assist men vad har han åstadkommit efter tränarbytet? Hans tid i Modo är ett av de största frågetecken jag vart med om. Nordamerikanerna ser oerhört vilsna ut, Kelleher gör en del poäng men herregud vad rörigt. Fjärdekedjan är för dålig som många vart inne på. Dom försvarar sämst av alla kedjor, tycker synd om den kedjan.

Backarna är för dåliga men det lustiga är att det såg jävligt bra ut vid 1-0 målet med Berglund som passade snabbt till Bengtsson som förlängde vidare till Ohlsson. Den stora frågan är varför vi i helvete inte alltid kan spela så enkelt och rakt?

henkeiskogen: Min höjdpunkt från matchen, Peter Andersson ger ett sympatiskt intryck i eftersnacket

grimiss: Hockeynews: "Spelmässigt har man börjat hitta en väg i den riktning som även Mattias Karlin ville, enligt sportchefen Henrik Gradin.

? Ett rakare och enklare spel, säger Gradin till Örnsköldsviks Allehanda."

puffe2: Det här är en grupp som är psykologiskt bruten. Hoppas de kan reparera, man faller in i gamla synder när det blir motlut.
BP ser iaf bättre ut, men det lär ta tid att vända skutan.

Vi sätter även stopp i mittzon lite oftare. Tyvärr slår vi bort vårt puckinnehav som någon var inne på. Istället för att vända och spela hem så dumpar man utan att ha någon som jagar. Det är rent slöseri.

Sen är det mycket dåliga individuella prestationer, men helt klart behöver vi låta dem spela ihop sig en aning innan vi kan göra en ny bedömning av spelsystemet.

Backarna är lite mindre vilsna. Tror det ser bättre ut redan nästa match. Bra att köra Werner, vi behöver självförtroendet.

Sigge: 28%?!!!! Wtf?!

grimiss: Gäller att röka ut missnöjet bland spelarna nu imorgon!

Smurfen: haha jag är dyngsur. Topp 5 sämsta månader jag haft i mitt liv som modiot.

3-2 och rätt genomgående kasst spel med ett enormt svagt VIK med katastrofdålig form och, vad jag hört, massa skador är inte mycket att hänga i julgran.

Nu missade jag period 1 men ser hitills nära nog noll effekt av tränarbytet.

Werner är det enda glädjeämnet för tillfället.

Smurfen: Bäst tekare idag var Swettis på 50%. Sämst blev Topping med 28%. Den som tog klart flest tekningar var Bjerzelius som bara vann 45%.

Smurfen: Turistresan till SHL för välbetalda icke-krigare borde sluta NU. En av de bittraste vinster jag sett. Kollektiv kollaps kan vi väl ändå börja städa undan efter halva serien

Men , sen räcker det ju att vara bäst i april, litet hopp lever, alltid

Monno: Är det bara jag som INTE är nå speciellt glad trots 3 poäng ?

Vann vi nån tekning ?

Tyler Durden: Topping var ju bra fart på i början. Och la ju fina passningarna. Nu är han knappast och kan inte passa 2m...
Generellt är passningsnivå oerhört låg.
Pinsamt låg med tanke på kvalitén som finns.

Men lite som Svarten sa när Hermansson gjorde ett fint spel till Bengtsson, man ör lite för lat. Man anstränger sig liksom inte det där extra för att lyckas få passet.

Dexter : Ibland, men bara ibland undrar jag varför styrelsen valde bara en förrädare, tycker det varit klädsamt om Hinken o Karlin stannat, eller lämnat samtidigt. Politik?

Men nu ska jag vara positiv, vi vann, vi knaprade in nån ynka poäng, men hoppas MoDo-hjärtat får syre så det smittar av sej till laget snarast. Denna kollektiva koma måste brytas omgående

Costanza: Ska ha en fin jul-tröja från MoDo på jul, inte den vidriga Freddan har. Återkommer med bild när det lackar

puffe2: George vann ikväll. MoDo-halsduk på gågatan i Umeå imorrn.

puffe2: inom tre år ska vi vara ett etablerat SHL-lag. Då har Hinken haft åtta år på sig att etablera MoDo i SHL. Borde han väl klara av?

Thors 22: För att inte bara klaga på backarna, när man ser Topping,Olofsson o Andersson spela ihop, så kan varenda jävla pass i anfalls-zon bli en livsfarlig kontring .

Att sedan Västerås med alla sina problem, ser ut som en järv i MoDos hönsgård i slutet, obegripligt. Blir Werner skadad är det Lindlöven som lånar spelare från oss kommande säsong. Bittraste segern på länge, o då har man ändå inte kommenterat tröjorna staben firade jul i. Widebro är vårt enda hopp,

Tyler Durden: Något positivt är att Sebbe och Werner gör en kanon match, Berglund såg tom inte helt värdelös ut

MorganaLefaey: Ja jag kan ju känna så också. Jag gick in i denna säsong med hög förväntan och förhoppning och jag trodde att modo skulle skölja över motståndarna likt Björklöven. Men där är inte Modo i dagsläget. Men va fan gör det? Det kanske kommer till våren? Spelet kanske sitter bättre då. Hinken kanske lyckas med värvningarna för en gångs skull och SHL chansen finns fortfarande.
Skulle det inte bli så då tror jag på ett bättre andra år i HA.

Chamez: Hoppas att jag hörde jag fel men sa inte Freddan att vissa börjar spela för att göra poäng när det står 3-0. Det är inte där MoDo är som lag, BÄNKA

Heyerdal: och Werner... och hans stolpar...

Robin Ztorken L: Vinst och man bara sitter å funderar hur det kan se ut så här. Efter ett tränarbyte brukar ju spelarna höja sig. Ser ingenting av det. Håller med Svarten att spelare som Topping, Carlsson är alldeles för tröga. Skulle bryta med båda direkt om jag fick välja.

HalvHund: ja godkänt för poängen

jonsson: Som jag skrev, har man så osmarta huvudcoacher så kommer detta alltid att vara risken.

Varför kan vi inte bara ha någon coach som är lite jävla smart och uppdaterad någon gång?!

Som sagt vi kommer inte lyfta förens vi får in backar och hinner träna ihop laget mer.

Framnäs: håller med om allt... sjukt att vik ska få denna resa!... icke godkänt på nästan alla!

Modoman: Äh smådetaljer.. han va ju förjävla trött. Tror inte han ville slå en icing. Han skötte det bättre andra gången

Costanza: Är besviken nu så blir dåliga kommentarer idag. Finns en hop spelare som är sämre än Sverre. Hans fysik skulle ju komma till rätt i slutspel

Chamez: själv har jag totalt bytt åsikt. Från att vi måste värva 1 målis, 3 backar o 1 forward, till att det är lika bra att värva 0. Jag tvivlar att vi kommer ha fungerande spelsystem o spelare som tar vettigare beslut i ett slutspel.
Nej, ge upp o satsa nästa år i stället med en helt ny tränare. Med tur så kanske hinken lyckas nästa år i stället. Centersidan som skulle va seriens bästa får inte till något.

Sigge: Puh. Vi vinner. Myteristen Olsson säger att det är en stark trupp. Ser inte ut så. Otroligt vekt ser det ut. Tror inte att det är tränare eller system det sitter i. Så djävla svårt är det inte att hålla hög trea och spela ansvarsfullt. Det är ut till gruppen att skärpa till sig nu. Många spelare jag trodde skulle leda men de är osynliga. Skärpning!

HalvHund: Bottenlöst bedrövligt uppträdande i sista perioden. Vet ej om vi hade typ 5 skott kanske?

Alldeles för svag insats att visa upp i det läget vi är, där varje trepoängare måste in nu. Då måste man kunna styra matcher mot lag som Västerås. En annan grej om vi haft ett bra flyt i spelet annars och därför mätta och nöjda förlorar en period så där.

Tycker inte det är godkänt faktiskt. Werner matchens lirare, helt givet.

Heyerdal: godkänt!?... snällaste betyget ever!

NuMo: Jag tycker vi är lite bortskämda genom åren med det typiska världens finaste spel i anfallzon. Ibland är det bara jävligt gött med 3 poäng.

Sigge: det är inget annat än svagt att det blir match av det här Västerås har 9 raka torsk och fem spelare från ettan. Att skylla på systemet håller inte

Chamez: smart av MoDo slå icing med 20 sek kvar men blev tre poäng, viktigt hålla tätt sista 15 min så godkänt med tvekan.

Chamez: Ja , då har vi nog en chans på nå semifinal som bäst.

Gavelo:

Kunde lika gärna gått åt skogen, sjukt less på att vi aldrig kan spela av en match.

2953958 · »