Gavelo: Vi har klart bäst statistik hemma av alla lag. Två tappade poäng endast och då skulle vi också vunnit. Har du sett någon hemmamatch där vi inte förtjänat tre poäng hittills?
jonsson: Underskattning? Coachvinst? Karlin överglänser dom flesta tränarna med att använda sitt material på bästa sätt, Hellkvist är en ytterst medioker matchcoach och trallar på i samma fotspår oavsett hur situationen ser ut. Sen är det bara högre arbetskapacitet i Västervik, finns nog inte så mycket annat att säga.
Gavelo: Såg bara andra halvan av första. Men man får ju hoppas för deras skull att man är nedtränade något jävulskt. Vet inte om det bara är jag, men tycker alla ser otroligt seg ut. Typ trötta ut.
Hur kan seriens piggaste (och ibland yraste) lag bli såhär sega? (Men ibland lika yr)
{8384}: fan illa att se modo nu. Ser lite oengagerade ut. Slarviga passar och mottagningar över hela planen. Glider på skridskorna stundtals. Slarv som kunnat blivit flera mål osv. Vakna modo!!! Såhär kan vi verkligen inte spela p lördag då sopar de över oss som bik
Måste ju vara psykologiskt, söndertränade eller sjukdom för hur fan kan de förändras så sjukt mycket från så bra till så dåligt
Gavelo: Men, Modo fick ju tryck flera sekunder i slutet av perioden.
Så lessamt att att vi alltid går ut på match utan inställning att vinna, eller ens kämpa, innan vi ligger under. Nu när Tambellini är i en svacka visar det sej hur 'svaga' våra poängspelare är på att ta tag i saker
Gavelo: Jag tycker det hela är skumt. Det var samma visa förra säsongen att samtliga spelare helt plötsligt såg ut att ha klister under skridskorna. Kan det trots allt vara träningsprogrammet som stör? Jag hittar ingen annan förklaring till denna kollektiva kollaps. För det kan väl inte vara dåligt självförtroende eller nervositet?
Alla perioder mot bik var bättre än denna. Dålig fart och slarviga pass.
Stör mig enormt på när man försöker få tryck i anfallszon och puckmottagaren står still. Man kan ju inte lägga ner bakom mål om inte mottagaren rör sig och möter. Otroligt enkelt för Västervik försvararna att bara gå ner och stoppa pucken och vända.
Benen måste gå hela tiden, även om inte passet är perfekt eller man lyckas ta emot perfekt så tvingas försvarade spelare röra sig och har svårare att bryta och kontrollera pucken. Västervik tycker nog det är enkelt att spela försvar i första.
I intervjun som ligger ute nu inför match så uppfattar jag det som att det INTE tränas så jävulskt ändå eftersom det inte finns tid för djupare träning. Ser inga tydliga linjer i spelet som förr. Förresten har Karlqvist varit på isen under 1:a?
Bad_Brett: Menar du att tränaren medvetet tränat ner oss så vi är så här kassa? Då bör någon fundera på sin framtid. Laget har ju spelat så jävla drygt redan 3-4 matcher innan den fantastiska sviten sprack(inte bara Norlinder, många fler ser smådryga ut). Någon(kanske tränarna) måste bryta detta koma-beteende. En enkel sk är att coacha aktivt, bänka spelare som inte gör det vi ska göra
{8384}: poängen är ju lika viktig i denna match som mot löven, sen handlar det om prestige i den matchen, men förlust ikväll spär inte på självförtroendet så hoppas de steppar upp i andra o tredje, hade kunnat vara både 0-2 el mer
Klarar man inte av att vara ledande där är det svårt att kräva mer än 14 min i modo.