1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505698 inlägg · 4102 ämnen

MoDo - Växjö - 2014-10-04

« · 1631432 Till forumet

MoDo - Växjö - 2014-10-04

Ullmark får alltså chansen ikväll. Spika igen nu och visa upp formen från fjolåret!

Goalies
30. Ullmark, Linus
37. Reideborn, Adam

1st Line  
77. Roche, Travis
29. Persson, Dennis

31. Possler, Gustav
17. Flanagan, Kyle
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line  
3. Lehtivuori, Joonas
6. Kauppinen, Marko

11. Önerud, Simon
23. Nättinen, Joonas
18. Ritola, Mattias

3rd Line  
22. Carlson, Albin
41. Hedman, Oscar

12. Olofsson, Victor
62. Hari, Janos
51. Kempe, Adrian

4th Line    
7. Norberg, Fabian

34. Bengtsson, Christopher
14. Öhman, Victor
13. Nordgren, Niklas

Extra Players
44. Grundström, Carl  (LW)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö - 2014-10-04
Intressant att se Olofsson med mer speltid, hoppas han kan göra ett avtryck i 5 mot 5 och inte bara i PP. Läge för andra att kliva fram nu när Påhlsson saknas.
Kommentera

Rytter: Har något lag spelat så tråkigt som Växjö hittills? Flipperspel och dump & chanse. Med den fantastiska spelarbudget de måste ha så tycker man att de skulle ha mer struktur.
Kommentera

Rytter:

Jag tycker att Modo får svårt att göra uppspel då Växjö verkar förutse vad som skall hända. De lyckas sätta press och så blir modoiterna infångade i egen zon.

Jag är dock lite för dålig på hockey för att exakt fatta vad Vaxjö gör. Eller varför Modo inte lyckas få samstämmiga anfall, spelarna kommer för själv in i anfallszonen.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Jag tycker inte att det är Växjö som gör att modo får svårt. Tycker dom gör det själva. Har varit slarvigt från bägge lag än så länge, farten går ned och mycket flytta puck i försvarszon och sedan fastna i mittzon. 

Bägge lagen lika slarviga, står och väger i 5 mot 5. Var sitt PP där Växjös var bättre än Modos dito.

Trevligt att Ullmark ser tät och stabil ut, suger fast alla puckar som går på honom, inga konstiga returer.

Kommentera

Rytter:

Jo, jag håller med om att man flyttar puck för mycket i försvarszonen, men det brukar ju bero på att man inte hittar uppspelsalternativen.

Växjö må spela tråkigt, som JFK nämner, men jag är inte beredd att ta ifrån dem äran från att Modo inte får till det.

Jag tycket vi blir infångade i en fälla. vilket sänker speltempot och konstruktiviteten otroligt.

Kommentera

NuMo:

Troligen en kombination mellan slarv och att växjö stänger oss bra. Tycker att när förstapassen sitter och vi sätter fart har vi tagit oss in i zon på bra sätt. 

Växjö får inte heller till uppspelen men till skillnad mot oss så dumpar dom då istället för att hålla i pucken. 

Till andra så måste vi vara rakare och snabbare ut ur egen zon, då kommer vi kunna hota Växjö innan dom ställer upp.

Kommentera

NuMo:

Nordgren hade ju ett riktigt fint läge i slottet, men det är inte samma spelare som för några år sedan, då hade det sagt pang uppe i målvaktens kryss, nu poff i magen.

Kommentera

Rytter:

Fan! Nu missade jag intervjuerna innan andra perioden. Var det någon modointervju? Vad sas i sådana fall?

Kommentera

Flanagan inte inne på första tek med Skröder och Possler, säg inte att smällen tog så illa att han utgått nu inför andra. Han spelare ju vidare något byte efter smällen.
Kommentera

NuMo:

Inga intervjuer, tekniskt strul tror jag.

Kommentera

NuMo: Jo, defensivt tycker jag att Växjö är mycket bra. Det jag refererar till är anfallsspelet som är förvånansvärt tråkigt och stereotypt med tanke på.materialet.
Kommentera

J F K: Fantastiska 5300 på läkaren.

Kommentera

NuMo:

Jävligt konstigt situation innan Växjös kontring!!!!

Kommentera

J F K:

Inga Modospelare i förvaret i den kontringen. Vart var de tro?

Hari låg och simmade det såg jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

En låg nere i hörnet i Växjös zon iaf.

Kommentera

NuMo: Dom var i PP mode. Då åker vi inte skridskor i onödan...
Kommentera

Rytter: Hur fasen bytte vi och hur många gick bom där. Sedan var det väl en tripping på Hari (som kanske inte borde gått fram som tredje man där) som gav kontringsläget?
Sedan är det ju bara dyngröta att Lunds inkastade puck blev bra.
Kommentera

NuMo:

Växjö fick jävligt mycket energi av målet. Håll igen nu för annars ringer det igen.

Kommentera

Rytter: Övriga fyra hade fullt upp att kolla var pucken var nånstans.
Kommentera

Mano:

Fan Flanagan har nog utgått. Bara det inte är något allvarligt med en axel eller så, kan ju ta illa om man åker in i sargen sådär.

Kommentera

Rytter:

Det är kört nu, vi har inget försvar alls framför mål trots att alla står där.

Kommentera

Mano: 

Modo spelar extremt överarbetat så det spelar ingen roll om spelaren har tio meter fri yta han hinner fan sätta sig i trångmål ändå.

Jaha. 2-0. SKIT!

Det är fördjävla uselt spel.

Kommentera

Mano: Vad i helvete håller man på med? Fy fan vad man strular till det för sig. Växjö behöver ju inte spela anfallsspel, det är bara att vänta tills modo ger dem pucken.
Kommentera

J F K: Jag har hört talas om att man infört time out. Det kan man tydligen ta om man behöver prata igenom saker.
Kommentera

J F K:

Vi är jävligt bra tränade i alla fall.

Nä, skämt och sido. Skall det vara ett så svårt sätt att spela hockey att det inte går att utföra. Forsberg?

Kommentera

J F K: fyfan stackars Ullmark
Kommentera

Blake:

Nu hade man ett bra PP, men man tror ju att man är Barcelona i fotboll så att man bara skall kunna rulla in bollen i tomt mål.

Kommentera

J F K:

Ja skulle ha tagits efter Växjös 1-0 och de efterföljande bytena när man såg att Växjö håll på att ta över fullständigt. Inte en slump att 2-0 kom så att säga.

Kommentera

NuMo:

Bäst idag är klacken som fortsätter som inget hänt trots uselt spel och 0-2. 

Kommentera

Rytter: Nope, men vi är usla på att ta time out. Jag förstår inte varför vi så många gånger när vi har pucken under kontroll spelar så kopiöst svårt. Det är ett kortpassningsspel som kräver perfekta passningar.
Kommentera

Rytter:

Vi får ju vara glad att det inte är ännu fler i baken. Vi spelar ju chansspel och när Växjö kontrar när de bryter våra missar så hänger vi inte med i svängarna.

Vi har inget eget spel.

3-0

Kommentera

Rytter:

Vad i helvete Roche! Har inte sett något liknande! Man får bara ass för mål som egna laget gör!

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Det där målet var återigen en bjudning såklart. Varför man inte tagit time out begriper nog ingen. Det är inte ens Växjö som är överdrivet bra. De spelar enkelt när de måste och väntar ut oss så går vi bom eller ger bort pucken.
Kommentera

Rytter: Nej Fyfan nu ska jag göra något roligare än att titta på hockey, borsta tänderna te.x
Kommentera

Rytter: Var det tillfälligheter mot HV och FBK? Det här är ju jävlar bedrövligt.
Var är farten?
Kommentera

Rytter:

Bänkning är ett måste efter en sådan grej. Man spelar inte så i en situation där ingenting fungerar.

Kommentera

NuMo: nästan alla val vi måste göra angående att spela svårt/enkelt eller kliva Fram/backa hem har varit fel.
Kommentera

Bad_Brett:

Man ska fan aldrig spela så. Kanske i innebandy en söndag morgon med polarna. Droppa mellan benen utan att se vad som finns bakom mitt framför eget mål, det är fan det sjukaste jag sett.

Kommentera

ULTIMAVICI: 

Det är upp till Modo att få till spelet igen för de redan mediokra publiksiffrorna, trots helgmaatcher kommer att bli sämre om man inte bjudet till bättre. det ser inte ens ut som att det finns någon offervilja i laget.

Kommentera

NuMo:

Kanske saknar den överbetalda Samul Påhlsson mer än vi tror.

Kommentera

NuMo: Nättinen är väl ok, men vad fasen har hänt med Flanagan och Possler? De är ju helt iskalla. Ritola har återigen fallit tillbaka i någon dribblingsfas. Det händer ingenting när han får pucken.
Kommentera

Rytter:

Nu ska jag drömma om Lööv, Nylander och Ahnelöv. Med andra ord är allting som vanligt.

Kommentera

J F K:

Flanagan är orättvis att bedöma han har ju utgått efter boardningen han åkte på. Inte sett han ett byte i andra.

Possler är däremot en gåta, var väl han som passade bort ett gyllende skottläge i PP:et vid 2-0. Sedan kan han gå på skott ur dåliga lägen, känns inte som han hittat rätt avvägningar än så länge.

Kommentera

J F K:

Vi modoiter är i alla fall ärliga. När vi är dåliga, då säger vi det. När Brynäs är dåliga, då säger vi det.

Kommentera

J F K: Flanagan har ju inte ens spelat i andra perioden. Possler är inte nära det raka spel han hade ifjol.

Men defensiven! Va fan händer?
Kommentera

Monno:

Sitter och ser VF-SAIK. Ser ut som en helt annan sport i jämförelse.

Kommentera

Monno: Vad gäller defensiven är väl ändå spelet med puck sämre än spelet utan puck. Visst var det hönsgården vid andra målet, men de flesta chanserna Växjö fått är bjudningar av oss.

Dessutom får vi inte med oss tillräckligt med folk hemåt. Så många två mot en och tre mot två har vi inte släppt till. Konstiga avvägningar och dessutom oförklarliga spel där vi givit bort puck i Mittzon/anfallszon.
Kommentera

J F K:

Tyvärr ser vi ut som blodgivare som nyss gett lite för mycket av den varan.

Växjö har ju gjort rätt taktiskt i alla  fall. Modo kanske inte kan föra spelet på egen hand.

Än en gång gör vi lika. En spelare kommer in ensam och måste vänta in modoiter. När modoiterna sen kommer till undsättning så blir det ingen fart i det anfallspelet, den som har pucken tappar pucken billigt och de undsättande går bort sig och det skapar kontring.

Gång på gång samma sak.

4-0

Kommentera

NuMo:

Ser enkelt ut när Växjö gör det där som kallas mål. Dump, vinn puck, spela upp på back och ta skott, peta in returen. Kanske modo ska prova det som omväxling.

Kommentera

Rytter: En förlust hade man räknat med idag, det får dock inte se ut såhär, helt oacceptabelt. Får återigen känslan av att kravbilden är helt åt (f)Anders inom föreningen, eller iaf hur man kommunicerar fram den.
Kommentera

« · 1631432